skip to Main Content

اجرای رزمایش طرح اطعام حسینی در هرمزگان/پیش‌بینی جذب حامی پنج هزار کودک نیازمند تا پایان ماه صفر

به گزارش بادگیر نیوز ؛علی الهیاری،مدیرکل کمیته امداد هرمزگان امروز صبح در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با رزمایش همدلی گفت: با توجه به شیوع کرونا، نسخه شفابخش گذر از شرایط فعلی، رزمایش کمک‌های مؤمنانه است.

وی افزود:کمیته امداد در اجرای طرح همدلی و کمک مومنانه می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد:در مرحله اول  رزمایش همدلی در کمیته امداد استان ۴۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۲ میلیارد تومان بین فقرا و نیازمندان توزیع و درمجموع ۲۵ میلیارد تومان خدمات و اطعام مردمی در ماه مبارک رمضان امسال به همت این نهاد ارائه شد.

وی افزود : در مرحله دوم این رزمایش طرح اطعام حسینی نخستین بخش از این رزمایش است که در ماه محرم و صفر نذورات مؤمنین به سمت گره‌گشایی از مستمندان هدایت می‌شود.

الهیاری با توجه به اینکه نزدیک بازگشایی مدارس است بیان کرد:۲۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش و ۷۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، نیاز به کمک دارند در این پویش درصدد تأمین نیاز این تعداد دانش آموز هستیم.

وی با اشاره به تامین لباس ، کیف و کفش لوازم التحریر برای دانش آموزان تاکید کرد: علاوه بر  وسایل مدارس باید به تهیه گوشی هوشمندکه یکی از نیازهای آموزش از راه دور است برای دانش آموزان نیازمند خریداری شود.

مدیرکل کمیته امداد اظهار کرد: تأمین لوازم ضروری منزل خانواده‌های نیازمند بخش دیگری از برنامه‌های این پویش ملی است.

الهیاری بیان کرد:میزان مشارکت های مردمی در پنج ماهه امسال ۸۲ میلیارد تومان است که ۱۶ میلیارد تومان آن مربوط به بخش اکرام ایتام، ۲۵ میلیارد تومان بخش زکات و کفارات، ۴۰ میلیارد تومان رفع نیازهای تخصصی خانواده‌ها است.

وی افزود: طی این مدت ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در امر اشتغال و کارگشایی پرداخت شده است که ۱۰۳ مرکز نیکوکاری در سطح استان هرمزگان فعالیت می کنند که حدود ۱۲ میلیارد تومان کمک مراکز نیکوکاری به مردم نیازمند هرمزگان در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۶ مؤسسه خیریه نیز در این مدت با کمیته امداد هرمزگان مشارکت داشته اند، پیش‌بینی کرد که تا پایان ماه صفر برای پنج هزار کودک نیازمند جذب حامی داشته و ۱۷۵ هزار بسته غذایی و بیش از ۱۰۰ هزار غذای گرم بین نیازمندان توزیع شود.

انتشار دهنده:آرزو محمدی

 

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top