skip to Main Content

جوابیه دانشگاه پیام نور استان هرمزگان

به گزارش بادگیر نیوز؛محمود عامری سیاهویی مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در پاسخ به برخی از اظهارات که در چند روز اخیر در خبرگزاری ها درج شده است و در فضای مجازی در حال انتشار می باشد، با بیان به اینکه دانشگاه پیام نور استان در دوره ای قریب به ۲۲ هزار دانشجو داشت ولی در حاضر جمعیت دانشگاه به ۱۲ هزار نفر دانشجو رسیده است، گفت: هیچ یک از مراکز و واحدهای دانشگاه تعطیل نمی شوند و به هیچ عنوان حتی یک نفر نیرو در دانشگاه تعدیل نشده است و نیز نخواهد شد.

عامری سیاهویی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور، بزرگترین دانشگاه دولتی است و دارای نیروهای متعهد، هیات علمی متخصص می باشند که نقش بسزایی در توسعه علم، آموزش و پژوهش دارند، افزود: سازمانها و ارگانهای دولتی ضمن شناخت از این پتانسیل دانشگاه و ظرفیت نیروی انسانی، تفاهم نامه ی با وزارت علوم و دانشگاه پیام نور منعقد کرده اند که بتوانند از ظرفیت نیروی های قراردادی، پیمانی و رسمی دانشگاه استفاده نمایند و بر این مبنا و بر اساس انتخاب خود پرسنل پیام نور شرایط نقل و انتقال به سایر دانشگاهها و ارگانها مهیاست.

🔻وی در خصوص استفاده از نیروهای بومی در پست های اجرایی، خاطر نشان کرد:
با احترام به همکاران علمی و اداری غیر بومی، کلیه مدیران ستادی دانشگاه و اکثریت روسای مراکز و واحدها نیروهای بومی می باشند و قریب به ۸۰ درصد مسئولیت ها در اختیار نیروهای بومی قرار دارد.
قابل ذکر است برای هر انتصابی محدودیت های قانونی و علمی وجود دارد که ضوابط توسط سازمان مرکزی پیام نور تعیین شده و در سراسر کشور نیز اجرا می شود.

🔻مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور هرمزگان در خصوص بحث منطقه ای شدن نیز اظهار داشت: این تغییرات اداری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم است و این موضوع قبل و بعد از مصوبه به نمایندگان استان و استاندار محترم گزارش داده شده است که خوشبختانه تاکنون بحث منطقه ای هم اجرایی نشده است.
🔻عامری سیاهویی در خصوص ساماندهی واحدهای کوچک، گفت: این واحدهای دانشگاهی سرمایه این استان هستند که امکان تغییر ماموریت واحدهای کوچک وجود دارد و اگر نیاز منطقه برای جذب دانشجو از سوی این واحدها وجود داشته باشد، قطعا آن واحدها را تقویت خواهیم کرد.

🔸وی در پایان، گفت: از انتقادات سازنده استقبال می کنیم اما دانشگاه پیام نور دارای سازمان اداری متمرکز است که تصمیمات کلان دانشگاه در این چارچوب اتخاذ می شود.

 

انتشار دهنده: آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top