skip to Main Content

کمک بیش از ۱۸ میلیارد تومانی خیران به نیازمندان هرمزگانی / رشد ۱۲۴ درصدی مشارکت مردم در مراکز نیکوکاری

به گزارش بادگیر نیوز ؛ سیاوش عامری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان اظهار داشت: مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجادشده‌اند و این مراکز با حمایت کمیته امداد، هیئت‌امنای مساجد و معتمدان محلی از سال ١٣٩٢ به‌صورت محله محور در استان آغاز به کارکردند.

عامری گفت: خیران و مردم نوع‌دوست استان هرمزگان، در ۹ ماهه سال ۹۸ مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب کمک به مراکز نیکوکاری در سطح استان به نیازمندان کمک کردند که این میزان مشارکت مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ درصد رشد داشته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان بابیان این مطلب که از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده مبلغ پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نقدی و ۱۳ میلیارد تومان به‌صورت کالا بوده است، یادآور شد: هم‌اکنون ۸۲ مرکز نیکوکاری در محلات استان ضمن شناسایی نیازمندان واقعی به‌عنوان پل ارتباطی بین نیازمندان و خیران در حال خدمت‌رسانی به مردم می‌باشند.
وی خاطرنشان کرد: این مراکز در محله‌ها و مساجد زمینه مشارکت و حضور فعال مردم در رفع نیاز محرومان را فراهم کرده‌اند و تمامی کمک‌های پرداختی خیران به مراکز نیکوکاری توسط خود مردم به‌عنوان افراد معتمد محله جمع‌آوری و بین نیازمندان همان منطقه با حفظ عزت‌نفس و کرامت آن‌ها توزیع می‌شود.
عامری، گسترش عدالت اجتماعی و پیوند توانمندی‌های خیرین با نیازمندی‌های محرومان را از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد برشمرد و عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، افزایش اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آن‌ها و پیوند توانمندی‌های خیرین با نیازهای محرومان ازجمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری دانست.

انتشار دهنده /آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top