skip to Main Content

استفاده از تکنولوژی و فناوری برای مبارزه با قاچاق در دستور کار است/ ناهماهنگی میان دستگاه های مسئول، بستر جولان قاچاقچیان و مفسدان را هموار کرده است

به گزارش بادگیر نیوز؛دادستان جدید بندرعباس نیز در این مراسم اظهار کرد: از حسن اعتماد رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور و رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان نسبت به خود کمال تشکر را دارم.

وی افزود: امیدوارم سرباز لایق و کارآمدی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشم و بتوانم با خدمت شایسته به مردم هرمزگان موجبات رضایت خداوند را فراهم آورم.

قهرمانی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری کشور ما امروز در جنگ اقتصادی تحمیل‌شده از سوی دشمنان قرار دارد، در شرایط جنگ اقتصادی مبارزه با فساد و خصوصاً پدیده شوم قاچاق مؤثرترین مدل پشتیبانی از رزمندگان این میدان یعنی تولیدکنندگان است.

دادستان جدید بندرعباس تصریح کرد: استان هرمزگان به لحاظ شرایط فوق‌العاده تجاری، بندری و گمرکی می‌تواند سهم عمده‌ای در رونق تولید و مبارزه با قاچاق داشته باشد.

قهرمانی عنوان کرد: معتقدیم مبارزه واقعی با قاچاق زمانی رخ می‌دهد که تولیدکنندگان ما در تبریز، اصفهان، تهران و سایر نقاط کشور آثار آن را احساس کنند، به‌جای تعدیل نیرو احساس کنند به نیرو و تولید بیشتری احتیاج دارند.

وی خاطرنشان کرد: عزم مبارزه با فساد در تمام سلسله‌مراتب قوه قضاییه تحقق یافته و عملیاتی شده و دادگستری استان هرمزگان برای مبارزه با فساد بخصوص قاچاق مصمم‌تر از گذشته تدابیر مهمی اتخاذ کرده است.

دادستان جدید بندرعباس اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی و فناوری برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق در دستور کار است و در این راستا نصب و راه اندازی دستگاه‌های ایکس ری به تعداد متناسب با ورود و خروج کالا در استان ضروری است.

قهرمانی ادامه داد: هماهنگی بین بخشی و ارتباط سامانه‌ای و سیستمی میان گمرک، اداره بنادر، سازمان صمت، سازمان اموال تملیکی و بانک مرکزی ضروری است و این ناهماهنگی بستر جولان قاچاقچیان و مفسدان را هموار کرده است.

وی بیان کرد: عدم ارتباط سیستمی و واگذاری امور مهم به عوامل انسانی باعث شده زحمات و سیاست‌های مبارزه با قاچاق با تخلف یک عامل انسانی به نتیجه نرسد، در سیستم فعلی یک نفر به‌عنوان ارزیاب می‌تواند همه‌کاره باشد و بعضاً نیروهای انسانی که در این قسمت‌ها زحمت می‌کشند در معرض آسیب و فساد هستند.

دادستان جدید بندرعباس اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی باید فعال و تقویت شود و دسترسی کامل به همه سامانه‌های مرتبط را داشته باشد، طبق دستور دادستان کل کشور، شخص دادستان به‌طور مستمر از گمرک و مبادی مربوطه بازرسی و سرکشی خواهد داشت.

قهرمانی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی امروز پرونده‌های قاچاق به‌عنوان پرونده‌های قرمز محسوب شده و تحت نظارت مستقیم شخص دادستان رسیدگی خواهند شد، ارجاع، اظهارنظر و صدور کیفرخواست آن‌ها با شخص دادستان خواهد بود.

وی تصریح کرد: مجازات‌های تکمیلی در خصوص جرائم قاچاق با هماهنگی محاکم انقلاب در دستور کار است و هرکس یک‌بار نیز مرتکب جرم قاچاق شود علاوه بر مجازات اصلی به‌عنوان مجازات تکمیلی از حضور و فعالیت در گمرکات و بنادر سراسر کشور محروم خواهد شد؛ کما اینک قبلاً نیز چنین احکامی در استان صادر شده است.

دادستان جدید بندرعباس عنوان کرد: قاچاق سازمان‌یافته طبق قانون برنامه‌ریزی و هدایت گروهی و تقسیم‌کار برای ارتکاب جرم قاچاق است، لذا قاچاق‌ها میلیاردی در استان ما سازمان‌یافته هستند و معتقدم در هرمزگان به لحاظ شرایط خاص بدون برنامه‌ریزی و تقسیم‌کار قاچاق امکان‌پذیر نیست و اکثر موارد ارتکابی سازمان‌یافته و در صلاحیت دادسرا هستند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه مبارزه با جرائم و وظایفی که مدعی‌العموم در راستای تحکیم مجرمان دارد، جایگاه دادستان در سایر حوزه‌ها مثل حقوق عامه پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، تسهیل رویه‌ها، افزایش بهره‌وری و کارآمدی منابع انسانی نیز مدنظر است.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمت‌رسانی و تکریم مراجعین در نظر داریم با کمترین هزینه و زحمت در کوتاه‌ترین زمان معقول بهترین خدمات را به مردم هرمزگان ارائه دهیم، این توقع به‌جای مردم استان در گام دوم انقلاب و در ایام تحول قوه قضاییه است.

دادستان جدید بندرعباس بیان کرد: مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی منابع انسانی آن است، وظیفه بنده سیانت از مجموعه همکارانم است، بسیار خرسندم که در رأس این مجموعه مدیری انقلابی و جهادی حامی و پشتیبان ماست و در کنار خود قضات شریف، جوان و توانمندی در دادسرای مرکز استان و شهرستان‌ها داریم.

قهرمانی اظهار کرد: این شرایط به بنده این جسارت را می‌دهد که قول دهم در آینده‌ای نزدیک، دادگستری استان هرمزگان در خدمت‌رسانی به مردم و تمام آیتم‌های ارزیابی در سطح کشور نمونه باشد کما اینکه در ۷ ماهه اخیر نیز چنین بوده است.

انتشار دهنده /آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top