skip to Main Content

دادستانی‌ها در نظام جمهوری اسلامی مأموریت بزرگی را به عهده‌دارند

به گزارش بادگیر نیوز؛ نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: گاهی در حوزه اختیارات ولایت‌فقیه در دوران غیبت کبرای امام زمان (عج) مسئله‌ای که همه فقها در آن اتفاق‌نظر دارند امور عمومی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی عنوان کرد: اصل دیگری که در نظام ولایت و امامت به آن پرداخته می‌شود قوه مجریه در اسلام و تأمین عدالت است، مصالح عمومی در نظام ولایت و امامت به‌عنوان یک اصل در حاکمیت دینی است.

وی تصریح کرد: بخش عمده اهداف نظام به‌عنوان شئون ولایت امر تفویض به قوه قضاییه شده و انحصاری به قوه قضاییه ندارد و بخشی از عدالت به عهده قوه مجریه است اما بار اصلی این کار بر دوش قوه قضاییه است، قوه قضاییه به‌ویژه دادستانی‌ها به‌عنوان ادامه‌دهنده وظیفه‌ای که اسلام به‌عنوان شئون ولایت و امامت دیده‌شده عهده‌دار تأمین مصالح عامه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: دادستانی‌ها در نظام جمهوری اسلامی مأموریت بزرگی را به عهده‌دارند و اصلی‌ترین کار را در بخش تأمین مصالح عامه جامعه اسلامی دارند؛ امروز رسالت دادستانی‌ها در دستگاه قضای ما رسالتی بسیار مهم و مرتبط با فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان افزود: دریا به‌عنوان یک نعمت خدادادی در کنار مردم هرمزگان قرار دارد و این نعمت متعلق به تمام مردم است  پس بهره‌مندی از حقوق دریا نیاز به یک کارشناسی دقیق دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان باید به این منزله ورود کرده و رشته حقوق دریا را در هرمزگان راه‌اندازی و دانشجویان پایان‌نامه‌های خود را به این سمت سوق دهند، تصریح کرد: حقوق دریا هم در ابعاد بین‌المللی و هم ابعاد داخلی نیاز به تأمل و همفکری دارد.

حجت‌الاسلام و المسلین عبادی بیان کرد: در حوزه دریا و محیط‌زیست مردم منابعی دارند که نیاز به تأمین منابع احساس می‌شود و دادستانی‌ها می‌توانند نقش مهمی در این مسیر ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر حقوق عمومی به‌درستی رعایت شود و این حقوق ضایع نشود شاهد خواهیم بود که همه امور طبق قانون پیش خواهد رفت و این موضوع بدون ورود دادستانی‌ها محقق نمی‌شود.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه دادستانی‌ها نیاز به کارشناسان و مشاوران خبره در حوزه دریا، مسائل عمومی و محیط‌زیست دارند، اضافه کرد: امروز اگر مردم هرمزگان از بوی تعفن فاضلاب رنجیده‌اند نیاز به یک محیط کارشناسی و حضور مشاوران خبره دارد.

وی ادامه داد: پیش از آنکه به این بحران برسیم باید کارشناسی می‌شد و این از حقوق مردم است که باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام و المسملین عبادی با اشاره به اینکه مشروبات الکلی امروز بحران دیگری است، خاطرنشان کرد: به دلیل همجواری هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج‌فارس شاهد بحث واردات مشروبات الکلی هستیم و در این بخش متأسفانه شرایط خوبی وجود نیست.

وی بیان کرد: هنوز شرایط بسیار بدی در حوزه مشروبات الکلی داریم و باید به جد این موضوع را به‌عنوان یک معضل اجتماعی موردتوجه قرار دهیم زیرا جامعه ما به‌واقع با مشکل مواجه است و نباید بگذاریم مصرف مشروبات الکلی به امری عادی تبدیل شود.

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top