skip to Main Content

بهره‌مندی ۱۲۸ مددجو از آموزش‌های مهارتی در مسیر توانمندی اقتصادی

به گزارش بادگیر نیوز ؛ حسن مکاری، رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس بابیان این مطلب که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان نخستین گام توانمندسازی اقتصادی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد است، گفت: به‌منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خدمات مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد شناسایی‌شده با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزشی ذی‌صلاح ارائه می‌شود.

وی افزود: طی هشت‌ماهه سال جاری ۱۲۸ نفر از مددجویان کمیته امداد منطقه یک بندرعباس مهارت‌های شغلی را فراگرفتند که از این تعداد ۴۶ نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی، ۳۳ نفر در دوره‌های پایدارسازی و توسعه، ۴۹ نفر در دوره‌های کارآفرینی شرکت کرده‌اند.
مکاری در خصوص فرآیند ایجاد اشتغال برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد، گفت: در کنار مهارت‌آموزی برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال، استعداد سنجی، نظارت فنی بر طرح‌های اشتغال ایجادشده و بازاریابی فروش محصولات از مؤلفه‌های مهم در پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد است.
شایسته ذکر است دوره‌های آموزشی و مهارتی برای مددجویان مستعد اشتغال برگزارشده شامل: مهارت‌های کسب‌وکار، نازک دوزی، مانتو دوزی، آموزش رانندگی، آرایشگری زنانه و بهداشت جایگاه دام بوده که برای این دوره‌ها مبلغ ۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

انتشار دهنده/ آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top