skip to Main Content

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان/ استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات جرم است

به گزارش بادگیر نیوز؛ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان گفت: برای پیشگیری و بررسی تخلفات احتمالی انتخاباتی در همه حوزه های قضایی استان هرمزگان شعب ویژه ای در دادسراهای عمومی و انقلاب ، دادگاه های کیفری و تجدید نظر و سازمان قضایی نیروهای مسلح تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این شعب آمادگی دارند اخبار و گزارشات جرایم و تخلفات انتخاباتی را به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و حکم مقتضی را  در این خصوص صادر کنند.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) در دیدار اخیر با مسئولین،زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم،تأمین امنیت در ایام انتخابات، ایجاد شور و شوق انتخاباتی و تأمین سلامت انتخابات را چهار مؤلفه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب برشمرد و برضرورت اتخاذ تدابیر مناسب و بسیج تمامی امکانات به منظور تحقق مطالبات به حق ایشان تأکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی هرمزگان افزود: یکی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و نامزدهای انتخاباتی حق ندارند پیش از زمان رسمی  اعلام شده از سوی وزارت کشور برای تبلیغات زود هنگام  اقدام کنند و در صورت مشاهده اقداماتی از این دست و ارائه گزارش به مراجع قضایی این  نوع از تبلیغات خارج از موعد قانونی به عنوان تخلف انتخاباتی مورد رسیدگی قرار می گیرند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان یادآورشد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی از دیگر مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی است و هیچ یک از مدیران و افراد حقیقی و حقوقی حق نخواهند داشت  به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده کنند.

صالحی با اشاره به نقش پررنگ رسانه ها و فضای مجازی در عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات عرصه ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی است و ضروریست که هواداران هر یک از کاندیداها از توسل به  تخریب ، تهدید و تطمیع در جریان برگزاری انتخابات خودداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار کرد: اعضای هیأت نظارت بر انتخابات استان هرمزگان بر نحوه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه های مختلف انتخابی استان هرمزگان نظارت دارند و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز خلیج فارس از طریق تولید و پخش ویژه برنامه هایی در جهت آگاهی بخشی هرچه بیشتر ، ایجاد شور و شوق و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top