- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

پرورش زالوی طبی توسط جوان کارآفرین کشاری

به گزارش بادگیر نیوز؛زبیر رحمانی جوان کارآفرین کشاری جزییاتی از پرورش زالو با کاربرد طبی در شهرستان خمیر پرداخت.

این جوان کارآفرین اظهار کرد :پس‌از طی سه دوره آموزشیِ پرورش زالو در تهران،کرج و ساری اقدام به احداث این واحد تولیدی نموده است.

کارآفرین کشاری تصریح کرد : حدود ۸ ماه پیش تعداد ۳۵۰ زالو مولد خریداری که هر کدام از این زالوها بین ۱۰ الی ۱۵ زالو تولید می‌کند.

وی ادامه داد : لارو زالو (زالو یک‌روزه) پس از گذشت ۸ ماه و سه دوره تغذیه آماده استفاده طبی در موارد درمانی است که این مدت‌زمان گاهی متفاوت است.

این پرورش دهنده زالو در خصوص شرایط و ظروف نگهداری زالوها گفت: علت تفاوت اندازه ظروف نگهداری زالوها این است که گاهی شرایطی ایجاد می شود که طی آن در یک ظرف زالوها شروع به تلفات دادن می کنند، از این رو برای اینکه همه زالوها را از دست ندهیم، آنها را طبقه بندی می کنیم تا اگر میکروبی در یکی از ظروف بود همه زالوهای موجود از بین نروند.

رحمانی تأکید کرد : فضایی آرام، بدون استرس و سروصدا، عاری از بوهای مختلف، با دمای داخلی ۲۶ درجه و دمای آب ۲۳ درجه محیطی مناسب برای این موجود است، در غیر این صورت دچار بیماری شنی و بندی خواهد شد که موجب تغییر شکل بدن آن می‌شود.

وی همچنین گفت : افراد بیکار جویای کار و خانم‌ها در فضایی مسقفی به‌ مساحت حدود ۳۰ مترمربع می‌توانند برای امرارمعاش و درآمدزایی اولیه، با سرمایه اندک کار پرورش زالو را شروع کنند.

این کارآفرین در پایان تصریح کرد : با توجه به هزینه‌بر نبودن زالو، داشتن عمر طولانی و سریع از بین نرفتن، عدم نیاز به تغذیه هرروزه، سازگار شدن با شرایط اقلیمی متفاوت و نگهداری بدون خسارت، پرورش و تکثیر آن به‌صرفه است.

 

انتشار دهنده/ آرزو محمدی