skip to Main Content

شناسایی و پیگیری ۳۰ پلاک وقفی جدید در شهرستان خمیر

به گزارش بادگیر نیوز ؛ظهر امروز رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمیر به مناسبت دهه وقف با فرماندار خمیر دیدار کرد و به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه پرداخت.

فرماندارخمیر در این دیدار با بیان این‌که وقف همواره جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ما داشته ،عنوان کرد:وقف احسان ماندگاری است که از برکت آن همه افراد جامعه متنعم می‌شوند و موقافات و درآمدهای حاصل از آن می‌توانند تاثیرات بسیار مطلوبی در حوزه‌های مختلف اعم از آموزش، بهداشت و… داشته باشند.

وی اضافه کرد: سیاست گذاری در جهت افزایش بهره وری موقوفات و ترویج فرهنگ وقف و ورود به عرصه های نوین آن از جمله ضروریات امروز در این حوزه می باشد.

میرهاشم خواستار ادامه داد:ترویج فرهنگ وقف به عزم و همت همگانی نیاز دارد و بایستی ستاد مردمی وقف در شهرستان تشکیل شود.

خواستار با تاکید بر لزوم توجه به وقف در زمینه‌ها و ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و قرآنی و شناسایی و ثبت آنها، اظهار داشت: باید تمام موقوفات، شناسایی و پلاک ثبتی آن‌ها مشخص شده و برای هر موقوفه یک پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشکیل شود.

وی اضافه کرد: اخذ سند برای موقوفات کار بزرگی است که حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.

میرهاشم خواستار با تأکید بر ضرورت جلب اعتماد مردم برای مشارکت در وقف و فعالیت‌های اجتماعی، ادامه داد: علاوه بر جلب اعتماد بایستی کمک کنیم اعتماد مردم پایدار شود.

فرماندار خمیر همچنین گفت:از ظرفیت شوراهای اسلامی ،شهرداری ها و دهیاری های شهرستان در راستای ترغیب افراد به وقف و پیگیری امور وقفی استفاده شود.

فرماندار خمیر خواستار برگزاری همایش وقف با حضور متولیان موقوفات، واقفان و خیران، هیئت امنا و چهره های قرآنی در بندر خمیر شد.

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمیر عملکرد و فعالیت های این اداره در شهرستان را تشریح کرد.

عبدالعزیز جوادی با بیان اینکه صدور سند مالکیت و ثبت موقوفات به ویژه مساجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: تمامی اطلاعات مساجد شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور اسکن و بارگذاری شده و قابل مشاهده و دسترس عموم است.

این مسوول ادامه داد:در حال حاضر ۳۰ سند ثبتی مالکیت جدید مساجد شهرستان اخذ شده است.
جوادی همچنین گفت: برای تعمیر و تجهیز مساجد شهرستان خمیر اعتباری برابر با یک میلیارد ریال به این شهرستان تخصیص یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمیر همچنین از شناسایی و پیگیری ۳۰ پلاک وقفی جدید در شهرستان خبر داد و گفت:با پیگیری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ۳۰ پلاک با کاربری زراعی در این شهرستان شناسایی شده است.

عبدالعزیز جوادی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان خمیر نیز عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در بندر پل و شهرخمیر با ۴۰۰ شرکت کننده و راهیابی ۱۲ نفر آنان به مسابقات استانی قرآن کریم و کسب رتبه سوم نوجوانان قرانی در این مسابقات و همچنین راهیابی یک نفر از شهرستان خمیر به مرحله کشوری از جمله فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف در بندرخمیر بوده است.

جوادی همچنین گفت: انتقال سیستمی تمامی پرونده ها از مرکز استان به شهرستان از دیگر اقدامات این اداره در ماه‌های گذشته بوده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top