skip to Main Content

از رتبه نخست هرمزگان در نرخ رسیدگی به پرونده ها تا بررسی صدها درخواست مردمی / ۶۰ درصد پرونده های مسن در کیش رسیدگی شده و ارتکاب سرقت ۹ درصد کاهش یافته است

به گزارش بادگیر نیوز؛علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان که این روزها دور دوم بازرسی های خود را از حوزه‌های قضایی این استان آغاز کرده است به تشریح مصوبات، اقدامات و دستاوردهای این بازدیدها پرداخت.

وی اعلام کرد: پس از اتمام دور نخست بازرسی ها و بررسی عملکرد و نقاط قوت و ضعف حوزه های قضایی استان هرمزگان با ابلاغ دستورات لازم ، همینک دور دوم بازرسی ها به منظور بررسی اقدامات انجام شده ، آغاز شده است.

صالحی در ادامه با اشاره به دومین بازدید خود از حوزه‌ قضایی شهرستان حاجی آباد اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده طی سال های اخیر کاهش یک سومی آمار طلاق در این شهرستان را شاهد می باشیم.

وی تصریح کرد : نقش علما و ائمه جمعه و جماعت در آگهی بخشی به مردم نقشی بی بدیل و تأثیرگذار است که ضرورت دارد با بهره گیری از این ظرفییت ارزشمند گام های مؤثرتری در جهت کاهش آمار طلاق و آسیب های اجتماعی در این شهرستان برداشته شود.

صالحی خاطرنشان کرد : هم اکنون پانصد نفر از زندانیان در شهرستان حاجی آباد به اشتغال به کار مشغولند و با تدوین طرحی در این زمینه قصد داریم تا زمینه اشتغال تعداد بیشتری از زندانیان این شهرستان فراهم گردد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به دومین بازدید خود از حوزه قضایی جزیره کیش طی ماه های اخیر اظهارداشت:با تلاش بی وقفه و شبانه روزی مسئولین و کارکنان این حوزه قضایی از ابتدای امسال بیش از شصت درصد از پرونده های مسن دادگستری کیش به صدور رأی و تصمیم نهایی منجر گردیده است.

وی در ادامه افزود: پس از اتخاذ تمهیدات مناسب و با ارتقای شاخص امنیت، آمار ارتکاب سرقت در جزیره کیش ۶ تا ۹ درصد کاهش یافته است.

صالحی تصریح کرد: برنامه ریزی مناسبی به منظور کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی ها صورت گرفته و این موضوع یکی از مصوبات بازدید از این حوزه‌های قضایی است.

صالحی خاطرنشان کرد: در جریان این بازرسی ها ، اجرای به موقع احکام مورد تأکید ویژه قرار گرفت و خواسته شد احکامی که به هر دلیل اجرای آنها به تأخیر افتاده با رفع موانع و به سرعت اجرایی گردند.

این مقام قضایی بیان داشت: با تلاش همکارانمان، دستگاه قضایی استان هرمزگان طی ماه های اخیر رتبه نخست کشور را در نرخ رسیدگی ها در دادگاه های عمومی و دادسراها کسب نموده و همچنین در بسیاری از شاخص های قضایی رتبه اول کشوری را حائز می باشد.

صالحی تصریح کرد: حسب منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تأکیدات ریاست قوه قضاییه، مبارزه با مظاهر فساد بدون توجه به مسائل جناحی در هر شکل و در هر جایگاهی در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان است و اجازه نخواهیم داد افرادی با فساد خود به بنیان کشور لطمه وارد کنند و مردم را نسبت به مسئولین بی اعتماد سازند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان یادآور شد: تکریم مردم ، اولویت دستگاه قضایی استان است و مردم باید بتوانند در نهایت احترام و اکرام، مطالبات خود را در مراجعه به هر یک از واحدهای قضایی پیگیری کنند که به همین منظور مصوبات خوبی در این بازدیدها ابلاغ شد.

این مقام قضایی از دیدار با اقشار مختلف مردم این شهرستان ها و رسیدگی به ۴۱۶ درخواست و مطالبه مردمی توسط مسئولین قضایی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این بازدیدها نام برد و تأکید کرد : روند برگزاری دیدارهای مردمی با رئیس کل و دیگر مسئولین دادگستری استان در جریان بازدید از حوزه های مختلف قضایی هرمزگان تداوم خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با تشکر از همدلی و همراهی مردم استان با مسئولین قضایی، اظهارداشت: از عموم مردم تقاضا داریم همچون همیشه دستگاه قضایی هرمزگان را در ایجاد امنیت و عدالت یاری کنند تا بتوانیم خدمتگزار خوبی برای آنها باشیم.

انتشار دهنده /آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top