skip to Main Content

فعالیت ۷۶ مرکز نیکوکاری در راستای توانمندسازی اقشار نیازمند هرمزگان

به گزارش بادگیر نیوز ؛ مهرداد تاجیک، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان اظهار داشت: هدف کمیته امداد از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری واگذاری امور محرومین به عموم مردم، تسریع در رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در محله‌ها با محوریت مساجد و تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل‌ارائه به نیازمندان بوده است.

تاجیک گفت: هم‌اکنون ۷۶ مرکز نیکوکاری در استان هرمزگان فعالیت دارند که در طول هفت سال گذشته مردم و خیرین استان هرمزگان در سایه توجهات الهی و حس انسان‌دوستی خود مبلغ ۳۹ میلیارد و ۱۰۲ میلیون تومان از طریق این مراکز به نیازمندان کمک کردند.
وی افزود: از مجموع کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در هفت سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان به‌صورت نقدی و معادل ۲۱ میلیارد و ۶۰۱ میلیون تومان کمک‌های غیر نقدی (کالا) و مبلغ چهار میلیارد و ۶۶۹ میلیون تومان نیز در قالب ارائه خدمات رایگان و تخفیفات، به نیازمندان استان بوده است.
تاجیک در خصوص اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری گفت: مهم‌ترین هدف فعالیت این مراکز احیا و ارتقاء مسئولیت‌های اجتماعی، گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین آحاد جامعه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توانمندسازی اقشار نیازمند است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان افزود: در مراکز نیکوکاری علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خدمات عمومی کمیته امداد نیز ارائه می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده افزایش مراکز نیکوکاری در دستور کار کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارد که باهدف کاهش فقر و رفع نیاز محرومان و هدایت نیازمندان به سمت خودکفایی از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود در محله‌ها و با محوریت مساجد انجام می‌شود.

انتهای پیام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top