skip to Main Content

نقش اصناف و بازاریان در توسعه اقتصادی بر هیچ کس پوشیده نیست

به گزارش بادگیر نیوز؛  در ابتدای نشست خسرو باستان رئیس بازرسی فرمانداری خمیر گزارشی از بازرسان منتخب فرمانداری و شکایات مردمی از اصناف مختلف در شهرستان ارائه کرد.

در ادامه این جلسه فرماندار خمیر ، ضمن تشکر از اتحادیه های صنفی در شناسایی مشکلات صنفی و تلاش در جهت حل آنها، در سخنانی خاطر نشان کرد : نقش اصناف و بازاریان در توسعه اقتصادی بر هیچ کس پوشیده نیست اما انتظار می رود در شرایط کنونی وضعیت کشور، اجازه ندهیم که برخی افراد به نفع شخصی از شرایط موجود سوء استفاده کنند.

وی خواستار ارسال گزارش مردمی صنوف متخلف به دستگاههای نظارتی شهرستان شد و گفت : بیشتر اوقات تخلفات صنفی از جمله کم فروشی و گران فروشی مورد اعتراض بسیاری از مصرف کنندگان قرار می گیرد اما این اعتراضات بیشتر تنها در حد اعتراض شفاهی به متخلفان و یا گلایه به رسانه هاست و مردم کمتر حقوق خود را از راه های قانونی پیگیری می کنند.

ایشان همچنین در بخشی از سخنان خود به شکایات مردمی در مورد برخی تخلفات صنوف پرداخت.
وی درخصوص تخلف برخی صیادان در ارسال ماهی به خارج از استان تصریح کرد:گاهی اوقات از رسانه ها و فضای مجازی شنیده می شود تعدادی اندک از صیادان سودجو تمام صید روزانه خود را به خارج استان ارسال می کنند و باعث کمبود ماهی در بازار می شوند که این موضوع باعث تضییع حقوق مردم شهرستان می شود و این امر غیرقابل‌ قبول است.
میرهاشم خواستار افزود:صیادان موظف هستند صید خود را در شهرستان عرضه کنند و بدون مجوز از شیلات نباید هیچ ماهی از شهرستان خارج شود.

این مسوول همچنین در خصوص کم فروشی تعمیرکاران خودرو و عدم آگاهی کافی در تعمیر خودرو افراد نیز گفت: گرچه اکثر این گروه از جامعه انسان های شریفی هستند اما لازم است دستگاه های نظارتی، نظارت های خود را در این مورد بیشتر کند و در صورت رویت چنین تخلفاتی برخورد نماید.

فرماندار خمیر همچنین گفت:با توجه به پیگیری های انجام شده ،به زودی شعبه تعزیرات در شهرستان خمیر راه اندازی می شود و قطعا در رسیدگی به پرونده های تخلف اصناف و قاچاق کالا و ارز تسریع خواهد شد.
احمدرضا شیخی نماینده شبکه بهداشت و درمان خمیر نیز بازرسی مستمر از نانوایان و تذکرات لازم به صنوف در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی را از جمله فعالیت واحد بهداشت در این راستا عنوان کرد.
وی همچنین خواهان استعلام از شبکه بهداشت جهت تمدید پروانه کسب شد.

در ادامه این نشست ،مسائل و مشکلات صنوف مختلف توسط روسای اتحادیه های صنفی حاضر در جلسه مطرح شد. پدیده دستفروشی و تبعات مختلف آن در سطح شهر ،عدم افزایش قیمت نان طی چند سال گذشته و گلایه های صنف نانوایان خمیر از این بابت و همچنین عدم رعایت بهداشت فردی نانوایان و کم فروشی برخی از صنف ، تاخیر در زمان صدور پروانه کسب متقاضیان و صنوف فاقد پروانه کسب، عدم درج برچسب قیمت کالا، نبود نرخ نامه در برخی مغازه‌ها و بعضاً عدم توجه به نرخنامه ها توسط فروشندگان ،تفاوت قیمت زیاد کالاهای مشابه مابین مغازه های سطح شهر ،اشغال پیاده رو و معابر توسط برخی اصناف و ایجاد سیمای شهری نازیبا ، عدم تحویل گرفتن کارهای خرد توسط برخی صنوف ،وضعیت نامناسب بازار ماهی فروشان و…از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود .

به گفته محسنی سرپرست اداره صمت خمیر، ۸ اتحادیه صنفی و حدود ۹۹۶ واحد صنفی درشهرستان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۲۲۲ واحد آنها دارای پروانه کسب هستند.

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top