skip to Main Content

خسارات بارندگی به ۸۵درصد از روستاهای بشاگرد/ امدادرسانی هلال احمر به ۱۹۰۰بشاگردی

به گزارش بادگیر نیوز؛  محمد نظری، رئیس شعبه هلال احمر شهرستان بشاگرد با اشاره بارندگی های اخیر در منطقه اظهار کرد: در یک ماه اخیر هر روز از ساعت ۱۴ بارندگی های موسمی همراه با رعد و برق، صاعقه و باد شدید به صورت پراکنده با وسعت ۱۰هزار کیلومتر شهرستان بشاگرد را در برمی گیرد.

وی بیان کرد:بارندگی های فصلی بشاگرد در ماههای اخیر موجب بروز خسارات شدید، صاعقه زدگی و فوت اهالی شده است.

نظری تصریح کرد: توپوگرافی زمین، فرسایش شدید خاک و بافت کپرنشین در پی بارندگی های بشاگرد موجب خرابی امکانات زیستی می شود.

وی گفت:بالغ بر ۸۵درصد از جمعیت بشاگرد در روستاها، کوهپایه ها و حاشیه رودخانه ها مستقر هستندکه با بروز بارندگی خسارات سنگینی به دام سبک و کپر ها وارد می شود.

رئیس شعبه هلال احمر بشاگرد افزود: در یک ماه اخیر ۷نفر در بشاگرد دچار حادثه غرق شدگی شدن و جان خود را از دست دادند همچنین با تلاش نیروهای امدادی سه نفر نجات یافتند.

وی گفت: ۱۰روستا در بخش مرکزی به مرکزیت شهر سردشت،۲۰پارچه روستا در بخش گافروپارامن، حوزه دراب سر در بخش گوهران و بخش ۱۴روستا در محدوده رودخانه پاهتک عمدتا متاثر از بارندگی و سیل می شوند که به دلیل صعب العبوری منطقه و مسدود شدن راهها عزیمت و امدادرسانی به کندی انجام می شود.

نظری اظهار کرد:بخش گافروپارامن جزء محروم ترین مناطق شهرستان است که با ۳۵ روستا بالغ بر ۸هزار نفر جمعیت دارد و با کوچکترین بارندگی و طغیان رودخانه جگین حدود دو هفته مسدود می شود.

وی عنوان کرد: به دنبال بارندگی های دو هفته اخیر بالغ بر ۳۷۹ خانوار دچار حادثه شدند که به یک هزارو ۸۹۵ نفر امدادرسانی شده و۳۰۰نفر نیز اسکان موقت داده شدند.

نظری گفت: در جریان سیل دو هفته اخیر ۱۷ نجاتگر در قالب شش تیم عملیاتی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

رئیس شعبه هلال احمر بشاگرد تصریح کرد:۶۰ دستگاه چادر، ۲۵۵تخته پتو و ۹۱۷ کیلوگرم نایلون، ۱۲تخته موکت، ۵۵شعله فانوس، ۷۴ عدد کلمند در میان سیل زدگان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد:به دنبال بارندگی های دو هفته اخیر مناطق کش تخت، تجک، بن نر، اشکان، گوهران ، امام آباد صحرا، احمد آباد، سردشت، ملکن، بندبارک، درگاه، پاهتک، کهناب بالا، شه شیب، پابنی، کاهکن، کوه سفید، درگوئن، کمدارک، بست مردن، تریشن،دستگرد، ایررو بتیش در بشاگرد دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

انتشار دهنده: آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top