skip to Main Content

دستگیری سارق ۹ کیلو شمش طلا توسط مأموران پلیس آگاهی هرمزگان

به گزارش بادگیر نیوز ؛سرهنگ “عبدالمجید کرمی” گفت : در پی مراجعه دو نفر مالباخته به پلیس آگاهی و اعلام شکایت آنان مبنی بر کلاهبرداری وسرقت ۹ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ۳۶ میلیارد ریال، پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت .

وی افزود: شاکیان که در صنف طلا فروشی فعال هستند در شکوائیه خود اعلام کردند فردی که مدتی در خرید و فروش طلا با آنان فعالیت داشته طلای ساخته شده را به طلا فروشان تحویل و معادل آن طلای آب شده (شمش) تحویل می گرفته است که با طرح و برنامه ریزی و پس از جلب اعتماد آنان به مغازه طلافروشی مالباختگان مراجعه و اعلام می کند طلای ساخته شده تا چند دقیقه دیگرتوسط همکارش خواهد رسید.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: متهم جهت تسریع در کار معادل وزن طلای سفارش داده شده طلای آب شده بمیزان ۹ کیلوگرم درخواست کرده که شکات با توجه به اطلاع قبلی توسط متهم در خصوص وزن سفارشات ، مقدار طلای مذکور را جهت توزین به فرد کلاهبردار داده که نامبرده پس از چند دقیقه و با استفاده از شلوغی مغازه با طلای تحویل گرفته شده از مجتمع خارج شده است.

وی ادامه داد: شکات پس از چند دقیقه با نامبرده تماس گرفته و با توجه به عدم پاسخگویی و از دسترس خارج کردن تلفن ، متوجه کلاهبرداری می شوند.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان خاطر نشان کرد: بلافاصله اقدامات لازم جهت دستگیری متهم آغاز که با تحقیقات گسترده میدانی و اقدامات فنی و پلیسی نهایتا مخفیگاه نامبرده در شهرستان یزد شناسایی شد.

سرهنگ کرمی تصریح کرد : ماموران با اخذ نیابت قضائی به شهرستان یزد اعزام و با تعقیب و مراقبت های لازم محل اختفا متهم را شناسایی و پس از کسب اطمینان از حضور وی در منزل طی یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش علاوه بر طلاهای مسروقه، مقدار ۲ کیلو و ۳۱۵ گرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان اظهار داشت : متهم دستگیر شده پس از انجام تحقیقات و اعتراف به بزه انتسابی، به دادسرا اعزام و با قرار ۶۰ میلیارد ریالی روانه زندان شد.

انتشار دهنده: آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top