- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

افتتاح مدارس هوشمند ۶ کلاسه روستای کریان و ۳ کلاسه سرنی میناب

به گزارش بادگیر نیوز ، صبح امروز شنبه(۲۰ مهر) با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، مهندس « نوید احمدی » مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی، مدرسه شش کلاسه قضایی در روستای کریان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مهندس « نوید احمدی » در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: مدرسه بتدایی قضایی با زیربنای ۴۲۰ متر فضای آموزشی، سرویس بهداشتی، آبخوری، ۱۵۰۰ متر محوطه سازی و ۲۲۰ متر دیوارکشی احداث شده است.
وی هزینه ساخت این مدرسه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد از این اعتبار را شرکت ملی ساختمان(پیمانکار سد سرنی) و ۳۰ درصد نیز اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان پرداخت کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان به هوشمند بودن این مدرسه اشاره و عنوان کرد: همه کلاس های پایه ششم مقاطع ابتدایی و کلیه پایه های مقاطع متوسطه اول و دوم که توسط نوسازی مدارس ساخته می شوند، به امکانات هوشمند مجهز می باشند.
وی تصریح کرد: آموزش دانش آموزان با استفاده از امکانات نوین و تجهیز کلاس های مدارس به بُرد هوشمند پیش نیاز ورود به دنیای فناوری های جدید و کتاب های الکترونیکی است.
همزمان با این آیین و به صورت ویدئو کنفرانس پروژه تکمیلی مدرسه ابتدایی سه کلاسه روستای جعفرآباد سرنی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
احمدی گفت: این پروژه ۲۱۷ مترمربع زیربنا دارد و شامل سه کلاس درس و یک آزمایشگاه است.
وی افزود: برای اجرای این پروژه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده که صددرصد آن را شرکت ملی ساختمان(پیمانکار سد سرنی » پرداخت کرده است.
گفتنی است؛ روستای کریان با بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت در فا کشاورزی، باغداری و دامداری . تا میناب ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و تا بندرعباس ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

انتشار دهنده :آرزو محمدی