- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در هرمزگان

به گزارش بادگیر نیوز؛رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اجرای طرح هر مسجد، یک حقوقدان در استان هرمزگان اظهارداشت: به موجب این طرح ، حقوقدانان با حضور در مساجد و میعادگاه های نمازجمعه به آگاهی بخشی و پاسخ گویی به سوالات قضایی و حقوقی شهروندان می پردازند.

علی صالحی خاطر نشان کرد: این طرح در حال حاضر در مساجد شهرستان بندرعباس و دیگر حوزه های قضایی این استان در حال اجرا است .

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: به موجب این طرح، با همکاری ائمه جمعه و جماعات و هیأت امنای مساجد؛ حقوقدانان ، قضات و مسئولان قضایی بر اساس اولویت ها با حضور در مساجد و محلات مختلف، نسبت به آموزش همگانی مسائل قضایی و حقوقی به شهروندان اقدام می‌کنند.

وی در ادامه افزود : طرح‌ قاضی مدرسه نیز کماکان به طور جدی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و به منظور ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی دانش آموزان و شناخت آسیب‌های احتمالی در مدارس استان درحال اجرا است که بر اساس آمار مورد استقبال دانش آموزان و والدین آنها قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: مقرر شده تا در سال جاری، این طرح ساماندهی و گسترش یابد و دوره های آموزشی به تناسب اولویت‌بندی جرائم و مناطق پرخطر برگزار شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص عواقب خشونت و بزهکاری نیز طرح های مختلفی در حال اجراست.

انتشار دهنده /آرزو محمدی