- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

اختصاص زیرساخت های صنعتی با شرایط ویژه برای مخترعین و شرکت های دانش بنیان

به گزارش بادگیر نیوز ، سید امیر امیری زاد صبح امروز در نشست “هم اندیشی نیازهای عمده فناورانه بخش صنعت با شرکت های فناور پارک علم و فناوری” در پارک علم و فناوری هرمزگان اظهار کرد: مسئولیت اصلی شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان ایجاد زیر ساخت برای واحد های صعنتی در استان است.

وی اضافه کرد: در تمام شهرستان های استان یک شهرک و ناحیه صنعتی احداث کردیم که کار افرینان مشکلی برای زیر ساخت نداشنه باشند و با شرایطی آسان این زیر ساخت را در اختیار صنعتگران محترم قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه ما ٢٢ شهرک و ناحیه در حال بهره برداری داریم تصریح کرد: در حال حاضر ۴ شهرک صنعتی در حال احداث داریم و ٣ شهرک در حال احداث خصوصی داریم که برای اولین بار در استان احداث می شود و به موجب قانون در مناطق کمتر توسعه یافته این امکان فراهم شد که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ١٠۵٠ قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است گفت: ۴١٠ واحد صنعتی در حال فعالیت در شهرک های صنعتی استان هستند.

امیری زاد با بین اینکه امروز صنعتگران برای پیشرفت به مسائل مختلفی در حوزه نرم افزاری نیاز دارند خاطرنشان کرد: آن دسته از صنعتگران که به سراغ فناوری ها و نواوری های روز نرفتند پیشرفت مطلوبی نداشتندو شرایط خوبی ندارند بنابراین صنعتگران می بایست به سمت علم روز پیش بروند.

حاشیه سود بعضی از واحدهای صنعتی خیلی ناچیز است در صورتی که با یک کار ساده فناورانه روی محصول میتوان ارزش افزوده محصول را چند برابر کند.

وی افزود: ما از ورود شرکت های دانش بنیان به بخش صنعت حمایت میکنیم و شرکت شهرک های صنعتی نیز آمادگی دارد زیر ساخت های صنعتی را با تخفیفات ویژه در اختیار مخترعین و شرکت های فناورانه قرار دهد.

همچنین در حوزه حضور در نمایشکاه های داخلی و خارجی و کسب تجربه های موفق در قالب تورهای صنعتی و همچنین فن بازار این امادگی را داریم که همکاری بیشتر داشته باشیم.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز قراردادی با سازمان صنایع کوچک کره منعقد کرده است که نیازهای واحد صنعتی کشور در حوزه فناوری که در داخل کشور قابل برطرف شدن نباشند مورد پوشش قرار دهند.

 

انتشار دهنده :آرزو محمدی