skip to Main Content

۷۰ درصد مسئولیت کمیته‌های هیئت های ورزشی استان بر عهده بانوان است

به گزارش بادگیر نیوز؛ کیانوش جهانبخش ،رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان امروز صبح در جمع خبرنگاران گفت:از استاندار هرمزگان، شهردار بندرعباس، رئیس سابق و کنونی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی استان هرمزگان و شهردارها و دهیارهای استان هرمزگان برای همکاری با این هیئت تشکر می‌کنم.

وی افزود: هیئت ورزش‌های همگانی به اولویت اول برنامه‌ریزی در اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان تبدیل شده است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان اظهار کرد: ورزش همگانی می‌تواند بسیاری از بحران‌های امنیتی را حل کند، مسائل اخلاقی، اعتیاد، طلاق و معضلات بسیاری را شامل می‌شود که ورزش می‌تواند با بالاتر بردن آستانه تحمل انسان‌ها و ایجاد روح و تنی سالم به این امر کمک کند.

جهانبخش تاکید کرد: در ادارات دولتی و بخش‌های اجرایی نیز این امر صادق است و یک کارمند ورزشکار کارایی بسیار بالاتری نسبت به کارمندهای دیگر دارد، به‌زودی طرح پایش سلامت مدیران و کارکنان دولت را در پیش داریم و یک دستگاه بادی آنالیزور را به این منظور تهیه کردیم و پیشنهاد دادیم پیشرفت شاخص سلامتی در ارتقای شغلی مؤثر باشد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان اضافه کرد: ورزش همگانی با توجه به نوع رشته‌ای و گستردگی‌اش با بیش از ۶۰ رشته ورزشی می‌تواند به‌عنوان یک مولد اشتغال پایدار و ارزشمند در سطح جامعه عمل کند.

وی افزود:در سال‌های گذشته به ارتقای سطح دانش مربیان تأکید داشتیم و علت این بود که با افزایش مربیان با دانش بیشتر این افراد نقش معلمی خود را در سطح جامعه ایفا و افراد زیادی را به ورزش جذب می‌کنند و تعداد باشگاه‌های ورزشی افزایش می‌یابد.

جهانبخش بیان کرد: گلایه‌ای از برخی دستگاه‌های اجرایی دارم که باشگاه‌های ورزشی را با پول بیت‌المال ایجاد کرده‌اند و تنها در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند که از طریق استانداری پیگیریم این امکانات در اختیار عموم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هیئت همگانی یکی از باسوادترین هیئت‌ها در سطح کشور است و افراد تحصیل‌کرده بسیاری در هیئت ورزش‌های همگانی وجود دارد که حتی در برخی فدراسیون‌ها نیز وجود ندارد و خیالم راحت است که فعالیت‌های این هیئت مبنای علمی دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان افزود: شرایطی فراهم کردیم هرکس دل درگرو سلامت خود و جامعه دارد به ما بپیوندد، بسیاری از مسئولیت‌های این هیئت به عهده زنان گذاشته شده و به‌این‌علت است که اگر زنان ورزش را در زندگی خود نهادینه کنند می‌توانند در نهادینه کردن ورزش در خانواده کمک بزرگی داشته باشند.

جهانبخش تصریح کرد: وقتی مدیریت را به زنان بخصوص در حوزه ورزش به زنان می‌سپاریم تأثیرگذاری آن را در کل جامعه می‌بینیم، بالای ۷۰ درصد مسئولیت کمیته‌های این هیئت بر عهده بانوان است و عمده سرمایه‌گذاران، مدیران و مؤسسان باشگاه‌های خصوصی نیز عمدتاً بانوان هستند.

وی عنوان کرد: هیئت ورزش‌های همگانی در چهار بخش‌بر اساس رسالت خود فعالیت می‌کند، در حوزه شناخت و ایجاد رشته‌های ورزشی، انجام روش‌های تمرینی رشته‌های ورزشی، اقشار شامل کودکان، بزرگ‌سالان، کارمندان و … و همچنین رشته‌های تفریحی مانند کوه‌نوردی فعالیت داریم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در طول سال ۴۰۸ مورد همایش‌های ورزشی دیده‌شده که در شش‌ماهه اول سال بخشی انجام شده، درزمینهٔ آموزش ۵۲ مورد برنامه‌ریزی‌شده است، بنا داریم ۴ دوره کارگاه آموزشی با همکاری آکادمی المپیک برگزار کنیم که اولین کارگاه ۱۹ مهرماه برگزار خواهد شد.

جهانبخش افزود: در بخش مسابقات ورزشی علاوه بر مسابقات پینت بال، رشته‌های فریزبی، یوگا، ایروبیک، امداد و نجات آتش‌نشانان و … را به مسابقات کشوری اعزام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: آبان ماه امسال اولین المپیاد ورزش‌های همگانی را از جاسک تا گاوبندی برگزار خواهیم کرد، در نظر داریم کلیه برنامه‌های عملیاتی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس به عهده هیئت ورزش‌های همگانی باشد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان تصریح کرد: در بندرعباس، جناح، رویدر و جاسک برنامه همایش ورزش‌های همگانی را همراه با پخش زنده خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما برای برنامه‌های خود منتظر مناسبات تقویم نمی‌مانیم و با تلاش همکارانم و همکاری دستگاه‌های اجرایی ورزش‌های همگانی را از حالت نمادین به حالت نهادینه رسانده‌ایم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان اضافه کرد: یکی از کمیته‌های موفق در هیئت ورزش‌های همگانی، کمیته پینت بال استان هرمزگان با مدیریت فرجام دانش است که دوش‌به‌دوش کمیته پینت بال کشور پیش می‌رود.

جهانبخش افزود: منابع درآمدی ما از طریق جذب اسپانسرهای غیر نقدی و اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان است که در شش‌ماهه امسال به‌اندازه  ۷ سال گذشته حدود و ۱۲۰ میلیون تومان جذب اعتبار داشته‌ایم، ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده نیز متعلق به هیئت ورزش‌های همگانی است که تاکنون مبلغی دریافت نکرده‌ایم؛ بخش دیگری از درآمدها از کدهای اختصاصی خود مانند حق عضویت باشگاه‌های ورزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی و … است.

رئیس کمیته پینت بال استان هرمزگان نیز در این جلسه اظهار کرد: پینت بال هرمزگان یک‌ساله است و سال‌ها از بسیاری استان‌ها عقب هستیم اما در این مدت کوتاه نتوانسته‌ایم جز تیم‌های برتر کشور باشیم و در سکوی قهرمانی هستیم، تنها استانی هستیم که زمین استاندار بین‌المللی پینت بال را داریم.

فرجام دانش افزود: به دلیل زمین استانداردی که داریم چندین بار میزبان تیم ملی پینت بال بوده‌ایم، نتایج مسابقات لیگ پینت بال قابل‌توجه بوده است، به دنبال ایجاد یک جام بین‌المللی سینگو کاپ با حضور ۴ تیم برتر کشور و ۴ تیم خارجی هستیم.

 

خبرنگار: آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top