skip to Main Content

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به شهرستان بندرلنگه سفر کرد

به گزارش بادگیر نیوز؛  رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به منظور بازدید از دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در شهرستان بندرلنگه، به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضا، وارد این شهر شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای بندرلنگه با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کرد.

وی سپس به همراه جمعی از مسئولان قضایی استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه، با آیت الله سید محمدجواد رکنی امام جمعه این شهرستان در دفتر وی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در این دیدار اظهار داشت: قوه قضائیه امروز خود را درگیر کار جهادی کرده چرا که حجم کار در این دستگاه بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه شهرستان بندرلنگه می‌تواند یک پشتوانه معنوی برای قضات باشد، افزود: امروز قضات ما نیاز به اخلاق اسلامی دارند و علم قاضی نیز باید متعارف باشد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور گفت: ما امروز در قضاوت نیاز به این داریم که چگونه حرکت کنیم و این چگونگی حرکت را باید از اهل بیت (ع) یاد بگیریم.

این مسئول عالی قضایی با تأکید بر اینکه قضات می‌بایست از خرمن تجربه علما استفاده کنند، یادآور شد: توصیه اکید من به قضات این است که هفته‌ای یکبار در درس اخلاق اساتید حوزه علمیه برای کسب فیض حضور پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه نیز در این دیدار با اشاره به دیدگاه اسلام درباره قضاوت اظهار داشت: استقلال قاضی مهم‌ترین اصل در قضاوت است و احدی حق ندارد در کار قاضی دخالت کند. قاضی باید بدون ترس قضاوت کند.

آیت الله رکنی بیان داشت: جایگاه قوه قضائیه نباید هرگز تضعیف شود چرا که اگر چنین شود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

امام جمعه بندرلنگه خاطرنشان کرد: علم و استدلال قاضی نیز از مهم‌ترین اصول قضاوت است.

وی یادآور شد: با حضور آیت الله رئیسی بر مسند قوه قضائیه انتظارات مردم از این قوه در برخورد با مفاسد و ایجاد امنیت در حوزه‌های مختلف چندین برابر شده است.

گفتنی است: دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، بازدید از پایگاه پنجم دریایی سپاه، دیدار با مردم و کارکنان دستگاه قضا، بازدید از محاکم قضایی، حضور در شورای اداری و بازدید از زندان شهرستان بندرلنگه است.

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top