- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

طرح نذر اشتغال، مشارکت عمومی برای کاهش بیکاری می‌طلبد

به گزارش بادگیر نیوز؛ جلیل تراهی، قائم‌مقام کمیته امداد استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمک به رفع دغدغه بیکاری و بهبود وضعیت کسب‌وکار امری خداپسندانه است که خوشبختانه در استان هرمزگان این امر در قالب طرح نذر اشتغال در حال اجرا است.

وی افزود: در نذر اشتغال با کمک نهادها و مراکز مختلف به دنبال کاهش میزان بیکاری خصوصاً در اقشار نیازمند هستیم و مقررشده در ایام محرم در دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی و مساجد استان از مردم برای شرکت در این طرح دعوت شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان هرمزگان گفت: مجموعه کمیته امداد هم تمام ظرفیت‌های خود را برای ایجاد اشتغال به کار گرفته است که اعطای وام‌های اشتغال‌زایی و فراهم کردن امکانات برای مددجویان ازجمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان این نهاد ازجمله دغدغه‌های مجموعه امداد استان به شمار می‌رود و با طرح نذر اشتغال به اسم امام حسین علیه‌السلام و مشارکت مردم، خیرین و کارآفرینان انتظار داریم تا حد زیادی این دغدغه رفع شود.

تراهی گفت: آمار بیکاری در کشور نشان می‌دهد برای ریشه‌کنی آن نیازمند مشارکت و حضور همه آحاد جامعه و خصوصاً مردم و کارآفرینان هستیم و نمی‌توان صرفاً به اقدامات دولت اکتفا کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: هیئت‌ها و مساجد و افراد مؤمن و انقلابی ظرفیت خوبی برای کاهش میزان بیکاری دارند و هر فردی می‌تواند در هر زمینه‌ای که به ایجاد اشتغال کمک می‌کند در این طرح مشارکت نماید.

وی گفت: در این طرح ضمن معرفی افراد بیکار به صاحبان مشاغل و کارآفرینان، با استفاده از ظرفیت مردمی نسبت به امر آموزش افراد بیکار خصوصاً زنان سرپرست خانوار و مددجویان کمیته امداد اقدام خواهد شد تا این افراد نیز بتوانند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

انتشار دهنده :آرزو محمدی