- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

ضرورت ساماندهی و حفاظت از منابع آبی دشت کهورستان

به گزارش بادگیر نیوز؛جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خمیر به ریاست محمد زرنگاری معاون برنامه ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری و دیگر اعضای این شورا در محل فرمانداری خمیر برگزار شد.

محمد زرنگاری در این نشست که با موضوع حفاظت از منابع آبی دشت کهورستان برگزار شده بود، حفاظت از منابع آبی را امری بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد : محدودیت آب زیرزمینی و تبعات زیانبار ناشی از برداشت غیر مجاز آن و حفظ و حراست از آنها ایجاب می کند تا همگان در مقابل این انفال عمومی  مسئول باشند.

وی ادامه داد:دشت کهورستان به عنوان قطب کشاورزی شهرستان خمیر به شمار می رود و تولیدات کشاورزی این منطقه از جمله گوجه فرنگی تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

مهندس زرنگاری اضافه کرد:بنابراین یکی از موضوعاتی که همواره در این برهه زمانی مورد تاکید است استفاده صحیح و درست از منابع آب در این نقطه از شهرستان می باشد.

وی اظهار داشت: امروز یکی از محدودیت های ما در حوزه کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آبی ،برداشت بی رویه آب و افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی است.

این مسئول افزود: جهاد کشاورزی با تشویق کشاورزان به کشت گلخانه ای ،زمینه کاهش مصرف آب را فراهم سازد.

وی در ادامه خواستار ساماندهی چاه های کشاورزی در کهورستان شد و تصریح کرد:همه چاه های کشاورزی در کهورستان باید ساماندهی وپساب حاصل از تصفیه به رودخانه های فصلی هدایت شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان خمیر در پایان تاکید کرد: اداره آب منطقه ای در صورت مواجهه با متخلفین برداشت بی رویه آب در خارج از فصل کشاورزی با آنان برخورد قانونی نماید.

انتشار دهنده :آرزو محمدی