- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

تشریح مراسمات دهه محرم گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس

به گزارش بادگیر نیوز؛ عبدالحمید اکبری زاده، عضوهیئت خادمین حضرت علی اصغر علیه السلام(گلزارشهدای بندرعباس) در جلسه هم اندیشی و هماهنگی مراسمات ایام محرم و صفر با بانوان خادم گفت:آسمان و خورشید در عزای سیدالشهداء می گرید و تمامی شیعیان در روز عاشورا دنبال یک گم شده ای که در جستجوی آن هستند.

وی  با توجه به سخنان امام خمینی (ره)که فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، بیان کرد:برادران و خواهران مومن قدر خودتان را بدانید سعادت نوکری اربابمان امام حسین(ع) نصیب هرکسی نخواهد شد.

اکبری زاده با توجه اینکه  زنان جامعه  مکمل مردان هستند گفت:بطور مثال حضرت خدیجه(س) اگر نبود دین اسلام هم در کار نبود وهمیشه یک بانوی خوب باعث موفقیت یک مرد می شود.

عضوهیئت خادمین گلزار شهدای بندرعباس تاکید کرد:امروز اگر کربلا هست به برکت و وجود قهرمان کربلاست بانوی قهرمانی که یک تنه تمام دشواریهای سفر کربلا را به دوش کشید (کربلادر کربلا می ماند اگر زینب نبود!)

وی افزود:خدا را شاکریم که امسال هم توانستیم  که چنین روزی را زنده باشیم و بتوانیم خادم و نوکر امام حسین(ع) باشیم.

اکبری زاده بیان کرد:مبادا به ظواهر و تیپ شخصیتی افرادی که وارد مجلسه امام حسین (ع )  می شوند کاری داشته باشیم  چرا که آنها به دعوت سیدالشهدا(ع) به این مجلس آمده اند و با روی گشاده همه نوع افراد را پذیرا باشیم و آنها را به این مکان مقدس جذب کنیم  نه دافع کننده.

وی با اشاره به تشریح مراسمات دهه محرم گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس گفت: مراسم عزادارای سیدالشهدا به مدت بیست شب و  از شب اول محرم تا شب بیستم و ساعت٢٠:٣٠ الی ٢٣ شب برگزار خواهد شد.

عضوهیئت خادمین گلزار شهدای بندرعباس با توجه به ویژه برنامه های گلزارشهدا تاکید کرد:مراسم شیرخوارگان حسینی روزجمعه ساعت  ٧:٣٠ الی ١٠صبح به همراه با دعای ندبه خواهد بود.

وی افزود:مراسم روزتاسوعای حسینی از صبح ساعت ۷:۳۰ تا  نماز ظهر همراه با پذیرایی و مراسم روز عاشورای حسینی ساعت٧:٣٠ حرکت از گلزارشهدا تا سه راه برق و برگشت به سمت گلزارشهدا همراه با تلاوت قرآن، قرائت زیارت ناحیه مقدسه،روضه خوانی ، سینه زنی سنتی ، مراسم شیر و کتل برگزار می شود.

اکبری زاده با اشاره به مراسم شب عاشورا گفت:استقبال از دسته های عزاداری که طی دعوتنامه ای به هیئت های اطراف گلزارشهدا صورت انجام خواهد شد.

وی با توجه به مراسم ویژه شب دوازدهم محرم  بیان کرد: مراسم این شب با  اجرای نمایش ورود اسرا به کوفه، از واقعه عاشورا تا به اسارت( گودال قتلگاه و وداع، شهادت و نمایش سرها به نیزه ) بصورت زنده با مداحی حاج محمد پلاسی زاده صورت می گیرد.

و در انتهای جلسه از خانم دهقانی و خانم حاجبی تقدیر و تشکر شد.

انتشار دهنده :آرزو محمدی