skip to Main Content

تشریح مراسمات دهه محرم گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس

به گزارش بادگیر نیوز؛ عبدالحمید اکبری زاده، عضوهیئت خادمین حضرت علی اصغر علیه السلام(گلزارشهدای بندرعباس) در جلسه هم اندیشی و هماهنگی مراسمات ایام محرم و صفر با بانوان خادم گفت:آسمان و خورشید در عزای سیدالشهداء می گرید و تمامی شیعیان در روز عاشورا دنبال یک گم شده ای که در جستجوی آن هستند.

وی  با توجه به سخنان امام خمینی (ره)که فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، بیان کرد:برادران و خواهران مومن قدر خودتان را بدانید سعادت نوکری اربابمان امام حسین(ع) نصیب هرکسی نخواهد شد.

اکبری زاده با توجه اینکه  زنان جامعه  مکمل مردان هستند گفت:بطور مثال حضرت خدیجه(س) اگر نبود دین اسلام هم در کار نبود وهمیشه یک بانوی خوب باعث موفقیت یک مرد می شود.

عضوهیئت خادمین گلزار شهدای بندرعباس تاکید کرد:امروز اگر کربلا هست به برکت و وجود قهرمان کربلاست بانوی قهرمانی که یک تنه تمام دشواریهای سفر کربلا را به دوش کشید (کربلادر کربلا می ماند اگر زینب نبود!)

وی افزود:خدا را شاکریم که امسال هم توانستیم  که چنین روزی را زنده باشیم و بتوانیم خادم و نوکر امام حسین(ع) باشیم.

اکبری زاده بیان کرد:مبادا به ظواهر و تیپ شخصیتی افرادی که وارد مجلسه امام حسین (ع )  می شوند کاری داشته باشیم  چرا که آنها به دعوت سیدالشهدا(ع) به این مجلس آمده اند و با روی گشاده همه نوع افراد را پذیرا باشیم و آنها را به این مکان مقدس جذب کنیم  نه دافع کننده.

وی با اشاره به تشریح مراسمات دهه محرم گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس گفت: مراسم عزادارای سیدالشهدا به مدت بیست شب و  از شب اول محرم تا شب بیستم و ساعت٢٠:٣٠ الی ٢٣ شب برگزار خواهد شد.

عضوهیئت خادمین گلزار شهدای بندرعباس با توجه به ویژه برنامه های گلزارشهدا تاکید کرد:مراسم شیرخوارگان حسینی روزجمعه ساعت  ٧:٣٠ الی ١٠صبح به همراه با دعای ندبه خواهد بود.

وی افزود:مراسم روزتاسوعای حسینی از صبح ساعت ۷:۳۰ تا  نماز ظهر همراه با پذیرایی و مراسم روز عاشورای حسینی ساعت٧:٣٠ حرکت از گلزارشهدا تا سه راه برق و برگشت به سمت گلزارشهدا همراه با تلاوت قرآن، قرائت زیارت ناحیه مقدسه،روضه خوانی ، سینه زنی سنتی ، مراسم شیر و کتل برگزار می شود.

اکبری زاده با اشاره به مراسم شب عاشورا گفت:استقبال از دسته های عزاداری که طی دعوتنامه ای به هیئت های اطراف گلزارشهدا صورت انجام خواهد شد.

وی با توجه به مراسم ویژه شب دوازدهم محرم  بیان کرد: مراسم این شب با  اجرای نمایش ورود اسرا به کوفه، از واقعه عاشورا تا به اسارت( گودال قتلگاه و وداع، شهادت و نمایش سرها به نیزه ) بصورت زنده با مداحی حاج محمد پلاسی زاده صورت می گیرد.

و در انتهای جلسه از خانم دهقانی و خانم حاجبی تقدیر و تشکر شد.

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top