skip to Main Content

بازدید نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از برنامه های سلامت استان هرمزگان

به گزارش بادگیر نیوز؛دکتر محمود حسین پور در خصوص جزئیات برنامه سفر نمایندگان سازمانی جهانی بهداشت به استان هرمزگان گفت: به واسطه این سفر و بازدید از استان هرمزگان با چالشهای سلامت این استان بیشتر آشنا می شوند.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در سفر خود به هرمزگان از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تازیان بازدید کردند؛ در این بازدید نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مهاجرین و اتباع بیگانه را مورد بررسی قرار دادند.
فریده فخار افزود: نظام سلامت استان هرمزگان تفاوتی بین اتباع خارجی و ایرانی در امر خدمات قائل نیست و همه خدمات بصورت یکسان به اتباع ارائه می دهد.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکیدکرد:به دلیل اینکه استان هرمزگان درمرز های مشترک با برخی از کشورها قرار گرفته است باید دقت کرد که همه افراد مخصوصا اتباعی که وارد استان می شوند از نظر بیماریابی کنترل شوند.
فخار با اشاره به چالش های پیش روی حذف مالاریا در استان تصریح کرد: تردد غیر مجاز اتباع بیگانه به خصوص از کشورهای مالاریا خیز پاکستان و افغانستان و پراکندگی جمعیت در مناطق مالاریا خیز جهت انجام مراقبت و با توجه به بعضی نقاط صعب العبور می باشند از جمله مواردی است که درحوزه حذف کامل مالاریا با آن رو به رو هستیم .
وی افزود: نقش مردم در مشارکت و حذف مالاریا بسیار موثر و با بهره گیری از آموزش های همگانی، توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی حذف مالاریا دور از دسترس نیست.
سجاد فکری، کارشناس مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گزارشی از اقدامات صورت گرفته جهت حذف مالاریا در استان هرمزگان ارائه کرد.
در این سفر بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت تخت و مرکز خدمات جامع سلامت شهرک توحید و ایستگاه زباله روستای تل سیاه بندرعباس نیز صورت گرفت.
انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top