skip to Main Content

تقویت بنادر کوچک بهترین ظرفیت برای توسعه تجارت خرد با کشورهای همسایه است

به گزارش بادگیر نیوز؛  خلیل قاسمی  در  نشست با فعالان اقتصادی در مجتمع پترو صنعت گامرون ضمن تبریک هفته خبرنگار با یادآوری ایثار و از خودگذشتگی مردم کشور در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز دفاع مقدس برای همه ما مایه مباهات و افتخار است.

 

وی افزود: امروز در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی که شرایط سختی بر بنگاه های تولیدی تحمیل شده است نیز با همراهی و حمایت مردم و مسئولان از تولید می توان مشکلات را با موفقیت پشت سر گذاشت.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان تصریح کرد: اگر در شرایط جنگ اقتصادی همه اضلاع و ارکان تولید با هم کار نکنند این چرخ نمی چرخد.

 

وی تصریح کرد: اگر همه ارکان تصمیم ساز و تصمیم گیر نگاه حمایتی به تولید و تولیدکننده داشته باشند وضع بنگاه های تولیدی از شرایط کنونی به مراتب بهتر خواهد شد.

 

قاسمی با اشاره به راه اندازی کارگاه های تولیدی در بشاگرد، افزود: عدم وجود بانک و ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات و همچنین بُعد مسافت این شهرستان تا میناب موجب شد تا هنرجویان کارگاه های فرش بافی نتوانند از تسهیلات بهره مند شوند که از ظرفیت صنعتگران در قالب مسئولیت های اجتماعی استفاده شد تا صنعت فرش در بشاگرد رونق بگیرد.

 

وی از بانک ها، مالیات، بیمه و … به عنوان دستگاه هایی که می توانند از تولید حمایت کنند نام برد و بیان کرد: مردم نیز با خرید کالاهای تولیدکنندگان داخلی می توانند از این بخش حمایت کنند.

 

این مقام مسئول با اذعان به افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه، گفت: عرصه تولید با مشکلاتی روبروست که شاید به چشم نیاید و از این رو دست نیاز به سوی همه کسانی که می توانند به رونق تولید کمک کنند دراز می کنیم و رسانه ها در این زمینه می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

 

وی در ادامه به تقویت بنادر کوچک اشاره کرد و گفت: این بنادر بهترین ظرفیت برای مدیریت تحریم و زمینه ساز توسعه تجارت خرد با کشورهای همسایه می شود.

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top