- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

بهره برداری از فاز اول طرح ملی جگین – بشاگرد/ طی یکماه آینده  آب به سردشت می رسد

به گزارش بادگیر نیوز ؛امین قصمی ضمن قدردانی از همراهی رسانه های استان با مجموعه آبفا، تاکید کرد: رسانه ها همواره نقش حامی و شتاب دهنده برای توسعه طرح ها بویژه حوزه آب و فاضلاب داشته اند و هرجا که با رسانه ها تعامل و مشارکت داشتیم، نتایج خوبی گرفتیم.

وی گفت: ما تلاش کردیم با رسانه ها شفاف باشیم که این موضوع به نفع ما بوده و انتفاع ما از رسانه ها بیش از انتفاع رسانه از ما بوده است.

وی در ادامه افزود: امسال پروژه های شاخصی را در دست اجرا داریم که اثربخش ترین آن ها؛ طرح ملی آبرسانی از سد جگین به بشاگرد و افتتاح فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس است.

مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: طرح آبرسانی جگین -بشاگرد با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در حال اجراست که این طرح شامل؛ پنج مخزن ذخیره، دو ایستگاه پمپاژ آب (در مراحل نهایی ساخت قرار دارد) و ۸۰ کیلومتر خط انتقال می باشد که بطور کامل انجام شده است.

به گفته وی؛ طی یکماه آینده با بهره برداری از فاز اول این طرح ملی، آب به شهرستان سردشت می رسد. همچنین شش روستای مسیر نیز از این خط انتقال به عنوان منبع اصلی تامین آب از آب شرب با کیفیت بهره مند می شوند.

وی افزود: ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش فاز اول طرح آبرسانی جگین -بشاگرد جمعیت روستایی و ۲۰ درصد آن جمعیت شهری است که در مجموع بیش از ۴۰ هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.

افتتاح فاز دوم پروژه آب شیرین کن بندرعباس تا پایان مهرماه

قصمی، همچنین از افتتاح فاز دوم پروژه آب شیرین کن بندرعباس تا پایان مهرماه امسال خبر داد و گفت: با بهره برداری از فاز دو آب شیرین کن، ظرفیت آن به ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقاء می یابد.

وی اضافه کرد: تا پایان خرداد ماه ۹۹ نیز این پروژه با ظرفیت نهایی یکصد هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری می شود و سهم منابع آبی شهر بندرعباس از آب شیرین کن ها به ۶۰ درصد می رسد.

انتشار دهنده :آرزو محمدی