- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

وضعیت عادی تردد شناورهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش بادگیر نیوز؛ دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی  در نشست خبری ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران همواره در انعکاس خبرهای نیروی دریایی ارتش توانمندی را داشته اند.

وی افزود: امیدواریم که امسال نیز با استفاده از ظرفیت رسانه ها بخشی از قدرت نیروی دریایی را انتشار دهیم.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره با شعار صلح و دوستی و لزوم برقراری امنیت منطقه با استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه سعی کرده بگوید که منطقه غرب آسیا، خلیج فارس، دریای عمان و حتی اقیانوس هند منطقه امن بوده و نیازی به حضور بیگانگان برای برقراری امنیت نیست.

دریادار دوم ستاد محمدی با اذعان به اینکه تهاجم، تعرض، حمله و جنگ در سیاست های نظام جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد، تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی از نیروهای مسلح قدرتمند برخوردار است برای سیاست های دفاعی و ارائه قدرت بازدارندگی و دفع هرگونه تهاجم و تعرض از سوی بیگانگان است.

وی افزود: اگر بتوانیم شعار صلح و دوستی و پیام توانمندی برقراری امنیت را به جامعه جهانی ارسال کنیم گام مثبتی برای حفظ صلح و ثبات در منطقه برداشته ایم و هدف از ارتباط با رسانه ها تحقق این مهم است.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا در ادامه با ذکر این نکته که رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی با حضور نیروی دریایی، هوایی و پدافند دی ماه سال جاری در سواحل مکران و دریای عمان برگزار می شود.

وی از برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای حاشیه اقیانوس هند در آذر ماه امسال به عنوان دیگر برنامه های نداجا برشمرد و گفت: نشست مقدماتی برگزاری این رزمایش خرداد ماه سال جاری با حضور ۱۰ کشور در هتل هما در بندرعباس برگزار شد.

 

محمدی با تاکید بر اینکه روند اعزام ناوگروه ها به آب های آزاد همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: هم اکنون ناوگروه شصت و سوم در خلیج عدن بسر می برد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه قرار است تا پایان امسال رزمایش مشترک نیروی دریایی جمهوری اسلامی و روسیه در اقیانوس هند برگزار شود، عنوان کرد: اما هنوز از تاریخ دقیق این رزمایش خبری نیست.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش پایش و رصد نیروهای خارجی در منطقه را از دیگر ماموریت های نداجا ذکر کرد و افزود: این ماموریت با بهره گیری از تجهیزات شناسایی الکترونیکی انجام می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تردد شناورهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان از نظر ما کاملا عادی است.

انتشار دهنده :آرزو محمدی