- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

برگزاری هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم قوه قضاییه در هرمزگان/ راه یابی ۲۶ نفر از برگزیدگان به مرحله کشوری

به گزارش بادگیر نیوز؛معاون فرهنگی دادگستری استان هرمزگان ضمن اعلام برگزاری مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در این استان از راه یابی ۲۶ نفر از برگزیدگان به مرحله کشوری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا معاون فرهنگی دادگستری استان هرمزگان ضمن اعلام برگزاری مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در این استان از راه یابی ۲۶ نفر از برگزیدگان به مرحله کشوری خبر داد.

به گفته معاون فرهنگی دادگستری کل استان هرمزگان این مسابقات در دو رده سنی بزرگسالان و زیر ۱۶ سال برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج اُنس با قرآن کریم ، ارتقای سطح آگاهی های قرآنی کارکنان دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضائیه و همچنین شناسایی، تشویق و بهره مندی از توانمندی های نخبگان قرآنی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا با اعلام این مطلب که شرکت کنندگان این دوره از مسابقات را کارکنان دادگستری و سازمانهای تابعه قوه قضائیه به همراه خانواده هایشان تشکیل می دانند اظهارداشت : متسابقین در رشته های قرائت، ترتیل ، اذان ، حفظ ، درک مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت پرداختند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رشته های درک مفاهیم و حفظ موضوعی این دوره از رقابت ها در رده سنی بزرگسالان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه فهام و برای شرکت کنندگان زیر ۱۶ سال به صورت حضوری و کتبی برگزار شد.

وی یادآور شد: برگزیدگان این مسابقات به مرحله مقدماتی کشوری راه خواهند یافت.

حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا در ادامه افزود : روند اجرایی برگزاری مسابقات امسال با تعامل سازنده هسته قرآنی دادگستری کل استان هرمزگان انجام شد.

معاون فرهنگی دادگستری استان هرمزگان هرمزگان تأکید کرد: هسته قرآنی دادگستری استان با فعالیت خودجوش و داوطلبانه نخبگان قرآنی در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی و همچنین رصد کمی و کیفی آموزشها در حوزه های قضایی استان هرمزگان فعالیت می نماید.

انتشار دهنده: آرزو محمدی