- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

نهضت ساخت راه‌ در شهرستان بشاگرد ایجاد می شود/برنامه ریزی برای راه اندازی بندر اقیانوسی با هدف توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان/تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در اولویت است

به گزارش بادگیر نیوز؛مهندس محمد اسلامی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان، هماهنگی و انسجام و یکپارچگی دستگاه های استانی برای توسعه هرمزگان را ضروری برشمرد و عنوان کرد: باید مردمی کردن اقتصاد و تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذاران و پاسخگویی مناسب، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای توسعه پایدار استان باید برنامه توسعه متوازن و فراگیر داشته باشیم و همچنین زیرساخت ها و زیربناهای مورد نیاز ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان از برنامه‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

اسلامی خاطر نشان کرد: ایجاد بندر اقیانوسی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسریع در راه‌اندازی پایانه نفتی و ایجاد ظرفیت های نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین راه اندازی شهرک صنعتی از برنامه‌های مصوب حوزه اقتصاد مقاومتی برای توسعه سواحل مکران است.

وی همچنین از توجه ویژه به ساخت راه‌های جدید در شهرستان بشاگرد خبر داد و گفت: در سال جاری حتما به این موضوع به عنوان یک اولویت توجه خواهیم کرد و نهضت ساخت راه‌های جدید در شهرستان بشاگرد ایجاد می شود تا این شهرستان از این لحاظ ارتقای قابل توجهی پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور نیز در اولویت قرار دارد و از همه فرصت های بودجه ای برای این کار استفاده می کنیم.

اسلامی یادآور شد: در حوزه نوسازی بافت فرسوده نیز اختیارات بازآفرینی به استان ها تفویض شده و باید با استفاده از توانمندی شرکت‌های معتبر این کار به خوبی در شهر بندرعباس انجام شود.

وی گفت: در حوزه راه و شهرسازی در سراسر کشور شاهد فعالیت و ساخت و ساز هستیم و نشاط و رونق خوبی از این لحاظ وجود دارد.

انتشار دهنده :آرزو محمدی