- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

لزوم توجه بیشتر به حوزه فرش دستباف استان

به گزارش بادگیر نیوز ، خلیل قاسمی بیان کرد : هرمزگان باتوجه به پتانسیل خوبی که در زمینه نیروی کار دارد میتواند محل خوبی برای سرمایه گذاران در حوزه فرش دستباف باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از لزوم توجه بیشتری به حوزه فرش دستباف در استان سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ، خلیل قاسمی بیان کرد : هرمزگان باتوجه به پتانسیل خوبی که در زمینه نیروی کار دارد میتواند محل خوبی برای سرمایه گذاران در حوزه فرش دستباف باشد.
وی افزود: از یک هزار و ۹۲۹ بافنده دارای کارت رسمی در استان، یک هزار و ۴۰ نفر آنان مشغول هستند و ۴۶۳ نفر بافنده دیگر را روستاییان تشکیل می دهند که بخش کثیری از بافندگان، بانوان هستند.
قاسمی، لازمه برندسازی فرش استان را از دیگر موارد مهم در این زمینه برشمرد و افزود: در هرمزگان تعداد ۱۵ کارگاه قالیبافی غیرمتمرکز مشغولند که می تواند زمینه مناسبی برای این مهم باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، علت استقبال نکردن بافندگان فرش از بیمه عشایری، روستایی را شرایط و معایب این بیمه دانست و افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه عشایری ، روستایی قرار می گیرند از مزایای دریافت مستمری بازنشستگی و فوت بهرمند می شوند اما متاسفانه از پوشش درمانی برخوردار نیستند که این یکی عیوب این بیمه بشمار می آید.
وی میزان مستمری بازنشستگی این نوع بیمه را نصف بیمه تامین اجتماعی برشمرد که می تواند دلیل دیگری بر عدم استقبال از این نوع بیمه باشد.
قاسمی با بیان اینکه ارائه تسهیلات مشاغل خانگی همچنان ادامه دارد، گفت: تا کنون ۹ هزار و چهارصد میلیون ریال از اعتبارات سال ۹۷ بخش مشاغل خانگی به یکصد و ۷۳ نفراز بافندگان پرداخت شده است.
به گفته قاسمی، تعداد بافندگان فرش استان بالغ بر ۴هزار و ۸۰۰ نفرند که دارندگان مجوز مشاغل خانگی ۷۲۷ نفر می باشند و تا کنون برای هزار و ۲۰۲ نفر کارت قالی بافی صادر شده است.
وی افزود: ایجاد کارگاه قالیبافی در شهرستان بشاگرد- روستای دهندر شه بابک با همکاری اتحادیه فرش دستباف یزد ، ایجاد کارگاه قالیبافی در شهرستان حاجی آباد ، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی فرش دستباف از برنامه های پیش بینی شده سالجاری بشمار می آیند.

انتشار دهنده: آرزو محمدی