- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

آمادگی کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد انتخابات استان برای اجرای فرایند رای گیری در سطح گسترده تر

به گزارش بادگیر نیوز؛شیبانی با بیان این که تجربه انتخابات های گذشته، افق روشنی از بحث های فنی را ترسیم می کند، گفت: مباحث فنی اجرای انتخابات در چهار قالب سخت افزار، نرم افزار، شبکه و ارتباطات پیش بینی شده و در این میان، بخش ارتباطات، حجم قابل توجهی از فعالیت ها را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به تعامل این ستاد با مجموعه مخابراتی استان تصریح کرد: استخراج نقاط GPS و ارسال آن به وزارت کشور، از اقداماتی است که این کمیته در چک کردن آنتن دهی هر یک از شعبات رای گیری، اجرا کرده است و تمامی سخت افزار های لازم، با پیش بینی حجم دو برابر نیازمندی ها، در تامین خطوط، سرورها، ارتباطات الکترونیکی با فرمانداری، پیش بینی back up های لازم جهت رفع مشکلات و قطعی های احتمالی، تدارک دیده شده است.

وی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس در برخی حوزه پایلوت استان اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز رای گیری الکترونیکی درشهرستان ها، این کمیته آمادگی دارد تا فرآیند رای گیری الکترونیکی را در سطوح وسیع تری اجرا کند.
شیبانی بیان کرد: مستندسازی و مصورسازی مکاتبات اداری و تنظیم اسناد اموال در حال انجام است.
وی افزود: با همکاری ثبت احوال، کارت های ملی فرمانداران و بخشداران استان، هوشمند شده و به این ترتیب، امکان ارائه امضای دیجیتال  و افزایش سهولت در امور فرآیندهای مختلف اجرایی فراهم شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و رئیس کمیته مالی پشتیبانی انتخابات استان با اشاره به حجم گسترده مراحل اجرایی انتخابات گفت: تامین تجهیزات خودرویی و الکترونیکی انتخابات، تنها در صورت همکاری و تعامل ستاد انتخابات با سایر دستگاه های اجرایی استان میسر خواهد بود و توجه به این موضوع بسیار حایز اهمیت است.

وی دراین نشست خاطرنشان کرد: توجه به کیفیت اقلام تدارک دیده شده و همچنین اطمینان از پشتیبانی ایمن، اطمینان خاطر مجریان سایر کمیته های تخصصی را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد انتخابات استان ادامه داد: در این راستا، لازم است که مسئولان کمیته های اجرایی، امکانات حیطه تخصصی خود را بررسی نموده و پس از احصای کمبودها، موارد مورد نیاز را به کمیته مالی پشتیانی اعلام کنند.

وی تاکید کرد: هر چه برنامه ریزی و پشتیبانی امور انتخابات منسجم باشد، به همان میزان، شاهد انتخابات مطلوب و پرشورتر خواهیم بود.

شیبانی تذرجی، رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان نیز با توجه تعدد گزینه های انتخابی تاکید کرد: همه اعضای کمیته نیاز سنجی دقیقی در حوزه های مختلف انجام دهند.
رئیس کمیته مالی پشتیبانی ستاد انتخابات استان با اشاره به اهم فعالیت های این کمیته گفت: ایجاد مقدمات و پیگیری های لازم برای جانمایی فضای مناسب ، اقلام ضروری مورد نیاز ،از مهمترین اقدامات این کمیته، از اولین جلسه کمیته مالی پشتیبانی ستاد انتخابات است.
وی تشکیل جلسات داخلی ستاد و تجهیز محل استقرار ستاد انتخابات استان را از دیگر اقدامات این کمیته عنوان کرد.

انتشار دهنده: آرزو محمدی