- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

احداث منبع ذخیره آب در شهرستان بندرخمیر ضروری است

به گزارش بادگیر نیوز؛فرماندارخمیر در نشست با مهندس امیریان نژاد معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفای هرمزگان با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم مردم در بخش آب و فاضلاب، احداث منبع ذخیره آب در شهرستان می باشد، بیان کرد: شهرستان خمیر یکی از شهرستان های در حال توسعه استان بشمار می رود که با توجه به رشد و افزایش جمعیت و همچنین وجود صنایع  بویژه در محدوده مرکز شهرستان ، احداث مخزن ذخیره آب با ظرفیت حداقل ۲۰ هزار مترمکعب ضروری بنظر می رسد.
وی اضافه کرد: در این راستا لازم است آب و فاضلاب استان هرمزگان مطالعات در زمینه جانمایی و احداث مخزن انجام دهد.
این مقام در ادامه به پروژه های در حال احداث شهرستان اشاره کرد و گفت: اصلاح و بازسازی ایستگاه پمپاژ درگور و طراحی دو پمپ و الکتروموتور مجزا جهت روستاهای درگور،کسه،آل درویش و آرابی از جمله پروژه هایی است که در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین با اشاره به پروژه تامین آب شرب منطقه کشار گفت:تامین آب شرب یکی از مطالبات جدی ساکنان این روستاها طی سالیان گذشته بوده،   که با پیگیری های انجام شده ، چاه آب تنگ سنگر در هفته دولت وارد مدار و به مجتمع آب کشار افزوده خواهد شد.
مهندس خواستار اضافه کرد:با بهره برداری از آب چاه تنگ سنگر، بخش زیادی از مشکلات آب این روستاها حل می شود.
این مسئول در خصوص  انتقال آب به محله پل انگور نیز گفت:طبق توافقات انجام شده ،لوله گذاری ۲ کیلومتر خط انتقال آب به محله پل انگور در بندرپل با مشارکت شهرداری این شهر و آب و فاضلاب شهری شهرستان خمیر از اوایل شهریورماه سالجاری آغاز خواهد شد.
ایشان به انتقال آب به روستاهای گوین و رویدر نیز اشاره و اظهار داشت: طرح مطالعات انتقال آب به روستاهای گوین و رودبار از طریق چاه آب در مسیر کهورستان – رویدر انجام شده و جزو برنامه های عملیاتی مدیریت آب و فاضلاب شهرستان می باشد و امیدواریم این پروژه در نیمه دوم سالجاری به بهره برداری برسد.
فرماندار خمیر ادامه داد :اصلاح ایستگاه پمپاژ پارک ۲۲ بهمن بندرخمیر جهت انتقال آب به شهرک صنعتی این شهر و روستای چاه دراز از توابع شهرستان بندرلنگه از دیگر پروژه های بخش آب و فاضلاب می باشد که با مشارکت شهرک صنعتی و آبفای شهرستان انجام می شود.
مهندس خواستار در پایان یادآور شد :با احداث این پروژه ها ، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم شهرستان در حوزه آب و فاضلاب مرتفع خواهد شد.
انتشار دهنده :آرزو محمدی