- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

بلاتکلیفی ادارات، تحت مدیریت سرپرستان

به گزارش بادگیرنیوز [1]  به نقل از  خبرگزاری فارس از شهرکرد، انتصابات و تغییر مدیران در ادارات دولتی همواره یکی از چالش‌های اساسی در چهارمحال و بختیاری بوده است، متأسفانه برخی از این انتصابات رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد و بیشتر از اینکه توانایی در اداره کردن سازمان یا اداره‌ای مدنظر قرار بگیرد، لابی‌گری در این امر دخیل است.

چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر به‌علت مدیریت ضعیف در برخی ادارات مانند میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، آب و فاضلاب شهری و روستایی، دانشگاه علوم پزشکی و … دچار صدمات جبران ناپذیری شده است.

یکی از مشکلاتی که اخیرا گریبانگیر دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری شده است، اداره شدن دستگاه‌های حساس با سرپرست می‌باشد؛ این درحالیست که طبق قانون مدت زمان سرپرستی برای ادارات یا سازمان‌های دولتی یک دوره سه ماهه بوده و یک دوره نیز در شرایط خاص قابل تمدید است و در مجموع یک اداره دولتی می‌تواند حداکثر ۶ ماه به صورت سرپرستی اداره شود.

دستگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند

سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از اوایل بهمن‌ماه، میراث فرهنگی از  اواسط آذرماه، دانشگاه علوم پزشکی از اواخر آذرماه، فنی و حرفه‌ای از آبان ۹۷، سازمان همیاری شهرداری‌ها از مرداد ۹۷  و آب و فاضلاب روستایی از دی‌ماه از جمله دستگاهایی هستند که با سرپرست اداره می‌شوند و با اینکه چند هفته از اضافه شدن یک شهرستان جدید به تقسیمات کشور در استان می‌گذرد اما هنوز تکلیف فرماندار این شهرستان نیز مشخص نشده است.

نبود جدیت مسؤولان ارشد دولت برای این مسئله نشان می‌دهد عزمی راسخ برای حل مشکلات در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد؛ زیرا قطعا سرپرست انگیزه، توان و اختیارات اجرایی و عملیاتی یک مدیر برای حل مشکلات را ندارد و همچنین به دلیل ابهام در آینده مدیریتش امکان برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت برای ارتقا مجموعه تحت امر خود را ندارد.