- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان:دهه چهارم؛ دهه پیشرفت و عدالت

به گزارش سایت خبری بادگیر نیوز ،حمیدرضا محمدحسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان بیان کرد:ملت ایران با همه سختی‌ها و ناملایماتی که از سوی دشمنان به ویژه تحریم‌های آمریکا، در چهل سال گذشته، بر علیه ایران بوده است آشنایی و بصیرت کامل را دارد. مقامات آمریکایی در همه سال‌های حیات نظام جمهوری اسلامی، بی وقفه تلاش کرده‌اند تا از راه‌های گوناگون، موانعی را در راه پیشرفت ایران اسلامی ایجاد کنند.
همانگونه که در بیانات مقام معظم رهبری ایشان به درس گرفتن از برجام سخن گفتند و فرمودند که “اکنون و پس از مشخص شدن بدعهدی آمریکا از یک سو و بیان این نکته از سوی مسئولین امر، دیگر می‌توان برجام را تجربه ناموفق دیگری از مراوده و مذاکره با آمریکا دانست. این برجام شد برای ما یک نمونه، یک تجربه… در ظاهر وعده می‌دهند، با زبان چرب و نرم حرف می‌زنند اما در عمل توطئه می‌کنند، تخریب می‌کنند، مانع از پیشرفت کارها می‌شوند؛ این شد آمریکا؛ این شد تجربه.”
هشت سال از ۴۰ سال انقلاب را در حال جنگ بودیم و پس از آن مشغول بازسازی کشور بودیم . اما اکنون ما وارد جنگی با ادبیات جدید شده‌ایم که همان جنگ نرم با نگاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌باشد.
دهه چهارم؛ دهه پیشرفت و عدالت و ۴۰ سالگی دوران شکوفایی، آغاز بلوغ و حرکت فکری این انقلاب می‎‌باشد که زمینه‌های این شکوفایی در جامعه و کشور مشهود است.
امروز ایمان دینی، حضور و آمادگی در میان مردم کشور خوب است. جوانان با ایمان و دارای عزم راسخ کم نیستند که در گوشه و کنار کشور در حال تولید علم، شکوفایی عملی، ابتکار، نوآوری و رشد علم هستند.
از جمله بارزترین جلوه‌های ضدعدالت در کارنامه رژیم پهلوی، فقدان توسعه متوازن درکشور بود. حتی اگر ادعاهای برخی بزک‌کنندگان چهره پهلوی را در خصوص توسعه دوره پهلوی و برخی دستاوردهای آن بپذیریم، یک نکته را آن‌ها هم نمی‌توانند انکار کنند که این توسعه تنها در برخی نقاط کشور از جمله چندشهر و به خصوص تهران رخ داده است؛ اما امروز از برکت جمهوری اسلامی، در تمام نقاط کشور به ویژه در نقاط کم برخوردار وبنادر شرق استان هرمزگان، جهش‌های بزرگ توسعه‌ای، حرکت‌های انقلابی و جهادی صورت گرفته است.
از شاخص‌هایی که در مقایسه دوره رژیم پهلوی با دوران شکوهمند انقلاب اسلامی لازم به بررسی است، نابرابری و فاصله طبقاتی چه در حوزه ثروت و چه در حوزه دسترسی به امکانات است. جمعیت طبقه متوسط در دوره پس از انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و از سویی محرومیت زدایی و فقرزدایی گسترده‌ای که در طی چهار دهه گذشته انجام پذیرفته، در کاهش حجم طبقه محروم و مستضعف مؤثر بوده است.
لزوم برطرف کردن موانع استفاده از ظرفیت‌ها در اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان و باور داشتن به ظرفیت‌¬ها، آگاهی بخشی از ثروت¬های انسانی و طبیعی کشور، تلاش مسئولان، اعتمادکردن به نیروهای جوان و متفکر داخلی و متکی بودن به توان داخلی، از جمله نقاط قوت مدیران انقلابی است که با بصیرت می‌توانند، مسیر برون رفت کشور از این دالان را هموار کنند.
اکنون اگر کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد، افتخار انقلاب و نظام آن است که در رأس آن رهبری است که پاکدستی، ساده زیستی و دوری از اشرافیت، مردمی بودن و شجاعت انقلابی وی زبانزد همه و مورد اعتراف حتی دشمنان است.

انتهای پیام