- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

آب صنایع را تامین نمی‌کنیم

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: علیرغم چالش جدی آب در بندرعباس۲۵ درصد مشترکین پرمصرف هستند و این در حالی است که آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تامین نمی‌کنیم.

[1]

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، امین قصمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علی‌رغم تمام محدودیت‌ها تامین آب صنعت را از چرخه  خارج کردیم و به دستور استاندار هرمزگان هیچ‌گونه مجوزی برای احداث آبشیرین‌کن در صنایع صادر نمی‌شود تا این صنایع مجبور به استفاده از پساب‌های موجود شوند.
وی افزود: ۷ درصد آب شهری، جهت تامین فضای سبز مصرف می‌شود که در حال حاضر ۱۲۰لیتر برثانیه  شهرداری بندرعباس از شبکه آب شرب شهری جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند که باید این میزان به صفر برسد.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: استفاده از لوازم و تجهیزات کاهنده در مصارف آبی ۲۰تا۳۰ درصد کاهش مصرف را در بر دارد و هزینه این لوازم ۵۰ هزار تومان است که روی قبوض مشترکان بصورت ماهانه محاسبه می‌شود.
قصمی گفت: ۷۰درصد مشترکین قبوض ماهیانه‌ای حدود هفت هزارتومان دارند و این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که میزان آبونمان واقعی نیست و هزینه آب بها نسبت به قیمت تمام شده بسیار پایین است.
وی افزود‌: هر متر مکعب آب ۴۵۰ تومان تمام می‌شود که این میزان بسیار پایین تر از قیمت تمام شده است و جوابگوی هزینه‌ها نیست.
قصمی اظهارداشت: افت و کاهش فشار در بندرعباس هر روز از ساعت ۱۷بعدازظهر شروع می‌شود تا این آب به مناطق بالادست شهری برسد و به هیچوجه جیره‌بندی نداریم اما اگر مدیریت مصرف توسط مشترکین انجام نشود در تابستان ۹۷ با چالش جدی مواجه هستیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با اتمام آب سدها، چاه‌ها جهت تامین آب مصرفی وارد مدار می‌شوند‌ و با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن‌ها می‌توان کمبود ۸۰۰لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز را که درحال حاضرکمبود داریم جبران کرد.
قصمی افزود: اگر الگوی مصرف مشترکین تغییر نکند برای عبور از تابستان با چالش مواجه می‌شویم برای بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ‌سازی  مشترکان باید اعتمادسازی کنیم و رفتارهای پرمصرف را در راستای تغییر الگوی مصرف کنترل کنیم.

وی  درپایان گفت: امسال با ۹۰ درصد کاهش حجم ورودی آب به سد استقلال و نیان مواجه هستیم  و در حال حاضر موجودی آب سدها به حداقل ممکن رسیده است و تا یک‌ماه آینده آب شیرین‌کن بندرعباس وارد مدار می‌شود تا بتوانیم به نیازهای آبی شهر بندرعباس پاسخ دهیم.