skip to Main Content

پایان ساخت اولین نماد شهری شهرلمزان

اولین نماد شهری شهر لمزان با نمادی از بادگیر و کتاب پس از سه ماه به پایان رسید

IMG_2341

به گزارش پایگاه خبری بادگیر از بخش لمزان، محمد اسفند مر شهردار لمزان از به بهره برداری رسیدن اولین نماد شهر لمزان با تکیه بر فرهنگ مردم خبر داد.

وی در این خصوص گفت: شهر لمزان با داشته های فرهنگی غنی و مردمی فرهنگ دوست زمینه ایجاد نمادهای فرهنگی را به عنوان یک مطالبه جدی از مسؤولین شهری درخواست نموده بودند.

اسفندمر افزود: یکی از پروژه های مهمی که شهرداری لمزان از ابتدای تاسیس، در برنامه ی خود گنجاند اصلاح میادین شهر بود که هر کدام در مکانی مناسب جا نمایی شده است.

شهردار لمزان در ادامه گفت: از آنجایی که این میدان به نام فرهنگ مزین هست سعی شد نماد فرهنگی مناسبی در این مکان طراحی و ساخته شود.

اسفندمر گفت: بادگیر نمادی از جریان زندگی در میان مردمان جنوب بوده و به جای سیستم های صنعتی سرمایشی کنونی عمل می کرده است و مردم با این بادگیرها خاطرات زیادی دارند لذا در این نماد از بادگیر به عنوان سازه اصلی استفاده شده و در اطراف آن کتاب به عنوان علاقه مردم به علم اندوزی و چهار ساعت که راهنمای مردم در وقت شناسی باشد در نظر گرفته شده است.

شهردار لمزان آغاز پروژه را از ابتدای مهر ماه دانست و گفت: مهر ماه یاد آور فرهنگ و علم آموزی است لذا این میدان با نماد فرهنگی خاصی که دارد به عنوان میدان فرهنگ نامگذاری شده است.

اسفندمر فعالیت بعدی شهرداری در خصوص اصلاح میادین را میدان نخل عنوان کرد و گفت: میدان نخل واقع در محله مغدان در آینده ای نزدیک توسط شهرداری لمزان اصلاح می شود و نماد زیبایی از فرهنگ و تمدن مردم برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

IMG_2341

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top