- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

یادواره شهدای شهرستان پارسیان برگزار شد/ استاندار هرمزگان: شهدا مدرسین دانشگاه با عظمت دفاع مقدس بودند

یادواره شهدای شهرستان پارسیان با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و مسئولان استانی در مصلی نماز جمعه شهرستان برگزار شد.

[1]

به گزارش پایگاه خبری بادگیر [2] استاندار هرمزگان میهمان ویژه این همایش ضمن تقدیر از خانواده های معظم شهدا گفت: شهدا مدرسان بزرگ دانشگاه با عظمت دفاع مقدس بودند و امروز به برکت خون شهدا در هر صحنه ای انقلاب اسلامی به ایثار و شهادت نیاز داشته باشد، جوانان آن راه را ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسئله خروج آمریکا از برجام، راهبرد روشنی را در پیش روی ملت و مسئولان گشودند و به زیبایی موضوع را ترسیم کردند، افزود: حقانیت جمهوری اسلامی ایران همواره در همه صحنه ها به اثبات رسیده و ما نشان داده ایم ملتی صلح طلب هستم و در مقابل تجاوز دشمن نیز منسجم و متحد ایستادگی و مقاومت خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در دفاع مقدس شاهد بودیم که صدام از سوی تمامی مستکبران حمایت شد اما ملت ایران با تکیه به خون شهدا و اراده رزمندگان و ایثارگران، سرافراز شد و دشمنان را شکست داد.

همتی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با سرافرازی و اقتدار به راه خود ادامه می دهد، تصریح کرد: تمامی سردمداران آمریکا از هیچ تلاشی برای شکست ملت ما دریغ نکردند اما به جایی نرسیدند و امروز هم در این عرصه پیروز میدان ملت ایران خواهد بود.

وی گفت: ملت ما سختی ها و دوران های مختلفی را تجربه کرده است و با خروج آمریکا از برجام در ایران هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چون آمریکا این ملت را نمی شناسد و اگر عقل داشت هرگز چنین تصمیمی نمی گرفت و این تصمیم سیاستمداران آمریکایی را ضایع کرد و نشان داد فاقد منطق هستند اما جمهوری اسلامی ایران با صلابت در این صحنه هم دشمن را خلع سلاح کرد و به جهانیان نشان داد ایران به دنبال صلح جهانی و آرامش است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه ایران اسلامی اهل جنگ نیست اما در دفاع محکم است و همانند کوه می ایستد و به هیچ کس اجازه نمی دهد به کشور تجاوز کند، خاطرنشان کرد: مردم ما انقلاب کردند و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به دست آوردند و آن را با هیچ چیز عوض نمی کنند و همان طور که در دوران انقلاب، دفاع مقدس و تحریم مردم در صحنه بودند، امروز هم مردم در صحنه خواهند بود و با بصیرت از هر گردنه ای به سلامتی عبور خواهند کرد.

همتی اظهار داشت: آمریکایی ها با خروج از برجام چهره واقعی خود را نشان دادند و ثابت کردند اهل منطق، گفتگو و تعامل نیستند و اعتبار گفتگوهای بین المللی را زیرسوال بردند اما اکثر کشورهای دنیا در مواضع خود رفتار و منطق جمهوری اسلامی ایران را تحسین کردند و جمهوری اسلامی ایران به همه مردم دنیا ثابت کرد که اهل منطق، رعایت حقوق بین المللی و احترام گذاشتن به گفتگوهای جهانی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در اوج اقتدار است و دشمنان از شجاعت و رشادت این ملت می ترسند چون به آنها اجازه زیاده خواهی نداده ایم، عنوان کرد: ملت ایران موجب شده، مردم دنیا بیدار شوند که این کار در اثر صدور انقلاب صورت گرفت و پیام انقلاب اسلامی امروز به جان های مختلف در دنیا رسیده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: دشمنان با اسلام و روحیه انقلابی و بیداری ملت ما دشمنی دارند و گروه های تکفیری را ایجاد کردند تا چهره اسلام را خراب کنند و خشونت طلب جلوه دهند که با حضور و پشتیبانی ملت ایران و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، توطئه آنها خنثی شد.

همتی امنیت و آرامش و عزت ایران اسلامی در دنیا را مثال زدنی دانست و بیان داشت: در طول ۴۰ سال گذشته و در هر سال از انقلاب شکوه و عظمت جدیدی برای ملت ما رقم خورده است.

 

به گزارش بادگیر: یادواره شهدای پارسیان با تقدیر از ۱۶ خانواده شهید شهرستان به پایان رسید.