skip to Main Content

سربازان گمنام امام زمان(عج) گوش به فرمان ولی و دل در گرو مردم دارند

سربازان گمنام امام زمان(عج) چه در معیارهای فردی و چه در جایگاه سازمانی، سالهاست که با ویژگی‌های متعددی شناخته می‌شوند اما در میان این ویژگی‌ها، چند خصوصیت نهادینه و تثبیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، یکی از این ویژگی‌ها وقوف این مجموعه به جایگاه حساسشان در موقعیتی فراجناحی و حاکمیتی است.

اثبات این نکته حتی با مراجعه به  دیدگاه‌های افرادی که چه در داخل و چه در خارج از مرزها سر سازگاری با نظام ندارند نیز قابل اثبات است.
هیچ یک از تحلیل‌گران و فعالان و گروه‌های سیاسی داخل خارج تاکنون نتوانسته‌اند وزارت اطلاعات را به گرایش داشتن به جریان‌ها و جناح‌های سیاسی شناخته شده متهم کنند.
در حقیقت ترجیح منافع و حاکمیت کلان ملی در خط مشی و عملکرد سربازان گمنام امام زمان در تمام رده‌های آن مشهود بوده و از این منظر، آبرو و اعتباری مضاعف برای وزارت اطلاعات فراهم شده که البته حفظ همیشگی این رویکرد در فضای پر کنش و واکنش سیاسی ایران کار چندان ساده‌ای نیست.
این راهبرد  موجب شده وزارت اطلاعات با وجود پیوستگی به دولت، به عنوان وزارت اطلاعات نظام شناخته شده و مورد وثوق صد درصدی تمام مجموعه‌ها از جمله قوای سه گانه باشد.
اما راز موفقیت در رسیدن به جایگاهی فراجناحی و حاکمیتی در مجموعه‌ای این چنین حساس چیست.
این مهم جزء با پیروی و تاسی گرفتن از الگویی فراگیر، قابل حصول و وصول نیست که این چراغ راه، چیزی جزء پیروی محض از ولایت فقیه در وزارت اطلاعات نبوده است.
وقتی رهبر انقلاب به صراحت از هرگونه جناح بازی در وزارت اطلاعات به عنوان
” گناه ” یاد می‌کند، بدیهی و طبیعی است که تمام اجزای این مجموعه که دل سپرده و گوش به فرمان ولایت هستند، سرِسوزنی و برای لحظه‌ای از این دستور دور نشوند.
همان گونه که رهبری انقلاب در راهبردها و جهت‌گیری‌ها، مصالح کلی نظام را در نظر گرفته و می‌گیرد، وزارت اطلاعات نیز با تبعیت تمام و کمال از شیوه و سیره رهبری، در تمام بخش‌های عملکردی هیچ‌گاه منافع جناح‌ها و گروه‌ها را بر منافع ملی حاکمیت ارجح ندانسته است.
تبعیت محض از ولایت فقیه در وزارت اطلاعات را می‌توان به وضوح در فرامین عینیت یافته مقام معظم رهبری در برنامه‌های این مجموعه مشاهده کرد.
این مهم به عنوان ویژگی جدایی‌ناپذیر وزارت اطلاعات درآمده و دایره شمول آن از سیاست‌های کلان راهبردی تا راهکارها و روش‌های عملی در تمام امور را در بر می‌گیرد.
از سویی وقتی رهبری در موضوعات مختلف از جمله بررسی صلاحیت افراد، تمام دستگاه‌ها را به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات ملزم می‌کند، بخش دیگری از نگاه و عمل ولایی این مجموعه و اعتماد متقابل رهبری به وزارت اطلاعات متجلی می‌گردد.
ویژگی‌های نگاه حاکمیتی و عملکرد فراجناحی در وزارت اطلاعات و همچنین الگوگیری نظری و عملی این مجموعه از ولایت فقیه و تبعیت محض از رهبری خود به خود دستاورد دیگری برای سربازان گمنام امام زمان (عج) به همراه دارد که چیزی جز اعتماد و حمایت مردمی نیست.
این اعتماد و حمایت دقیقا جنبه‌ای دو سویه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.
وزارت اطلاعات در ارتباطات و توصیه‌های خود به نهادها و دستگاه‌های دولتی و عمومی، همواره در نظر گرفتن منافع مردم و شرایط آنان را مورد تاکید قرار داده و بخش مهمی از اقدامات سربازان گمنام امام زمان، معطوف به تلاش در جهت از بین بردن زمینه‌های نارضایتی مردم و احقاق حقوق قانونی و منطقی اقشار مختلف مردم است.
باورمندی مردم به این نگاه و تلاش موثر وزارت اطلاعات موجب شده، با این مجموعه همراه و همدل شده و در موارد مختلف خبرها و داده‌های مورد نیاز را در اختیار سربازان گمنام امام زمان قرار دهند.
نمی‌توان انکار کرد که بخش عمده‌ای از موفقیت‌های وزارت اطلاعات در خنثی کردن توطئه‌ها و تهدیدات داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف، مرهون بهره‌گیری از همین پشتوانه میلیونی مردم است.
آخرین ویژگی برجسته سربازان گمنام امام زمان که غیرقابل چشم پوشی است مقید بودن تمام ارکان و اجزای این مجموعه به قانون و شرع مقدس اسلام است.
به عبارت بهتر در وزارت اطلاعات برخلاف سازمان‌های امنیتی بسیاری کشورها، هیچگاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.
سربازان گمنام امام زمان در تمام مراحل کاری خود این دو معیار را ملاک قرار داده از آنجایی که همیشه به تهذیب نفس و ایمان مسلح هستند و همچنین از توان تخصصی کافی برخوردارند، اصولا نیازی به رفتارهای فراقانونی یا تخطی از احکام دینی ندارند.
ویژگی‌های گفته شده، از وزارت اطلاعات گوهری گرانبها و ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ساخته و به سربازان گمنام امام زمان وجه و سیرتی معنوی بخشیده است تا جایی که گاه مردم بی آن که آن‌ها و وابستگی و جایگاه سازمانی‌شان را بدانند، در حضورشان آرامش و امنیت خاطر را احساس و تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/ خبرگزاری فارس هرمزگان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top