- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

اعلام نتایج مسابقه عکاسی مراسم سنتی «خلیویصه»/ سنت ها سرمایه های فرهنگی مردم هستند

مراسم سنتی «خَلیوِیصَه» در برخی از مناطق جنوبی کشور برگزار می شود و در این روز کودکان به خانه های هم محلی های خود سر میزنند و شیرینی دریافت می کنند.

[1]

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمود اسدی در گفتگو با خبرنگار بادگیر گفت: با توجه به برگزاری مراسم سنتی «خَلیوِیصَه» در روستای «بوجبرائیل» انجمن عکاسان شهرستان طی فراخوانی هنرمندان خود را برای ثبت این واقعه دعوت کرد.

وی افزود: اعضاء انجمن عکس شهرستان پارسیان از اذان عصر تا غروب آفتاب مراسم سنتی «خَلیوِیصَه» را ثبت تصویر کرد که در پایان تصاویر سه عکاس برتر به عنوان برگزیدگان مسابقه معرفی شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان در ادامه گفت: آقای سالم جابری مقام اول، عارف میکانیک مقام دوم و آقای مصطفی زارع مقام سوم را کسب کردند. همچنین سه تصویر از آقایان سالم جابری و آذر بهرام و نیز خانم اسلامی شایسته تقدیر این مسابقه شدند.

محمود اسدی پاسداشت سنت گذشتگان را سرمایه فرهنگی مردم جنوب خواند و خاطرنشان کرد: مردمان جنوب سنت های خوبی دارند که در ماه های مختلف قمری آنها را اجرا می کنند و هنرمندان می توانند با دید حرفه ای هنری این داشته ها را ماندگار کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در پایان ضمن تقدیر از دهیاری و شورای اسلامی روستای بوجبرائیل عنوان کرد: خدا را شکر دهیاران و شوراهایی داریم که همواره پای کار بوده اند و موضوعات فرهنگی یکی از دغدغه های مهم آنها به شمار می رود لذا از آقای پور احمدی دهیار محترم بوجبرائیل و سایر اعضا شوار قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/ش