- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

آقای استاندار ما به همت شما امید داشتیم!

 

با نام و یاد خداوند بزرگ و بخشایشگر
جناب آقای همتی
استاندار محترم هرمزگان
با درود و احترام

به گزارش پایگاه خبری بادگیر نیوز ،همانطور که اطلاع دارید در روزهای اخیر انتشار خبری از سوی یکی از هنرمندان عکاس کشور به عنوان مشاور فرهنگی هنری و مدیریت پروژه‌ای سینمایی از سوی شما، نگرانی‌هایی را در جامعه هنری استان هرمزگان به دنبال داشته هر چند جنابعالی رسما در خصوص ادعای این دوست بزرگوارمان اعلام‌نظر نکرده‌اید اما اگر ایشان به عنوان مشاور فرهنگی و هنری شما دراستان منصوب شده باشند حق بدهید که نگرانی‌های بسیاری داشته باشیم.
نگرانیم چرا که وقتی که در استان هرمزگان با شخصیت‌های فرهنگی و هنری ملی و بین‌المللی چون استاد رضایی، سیروس کهوری‌نژاد، کوروش زارعی، همایون امیرزاده، دکتر رضا دبیری‌نژاد، حسن بردال، دکتر رضا کمالی، دکتر محمد ذاکری، حسام‌الدین نقوی، دکتر مجید سرنی‌زاده و … شما فردی را به عنوان مشاور فرهنگی هنری نیافته‌اید پس قطعا در آینده نزدیک برای مدیریت فرهنگ و هنر استان هم از نخبگان استان کسی را نخواهید دید.
نگرانیم چرا که فیلم‌سازان خلاق و جوان هرمزگان که تجربه‌های ملی و بین‌المللی دارند را ندیده‌اید و باز با همان روش‌های قدیمی و بدون رجوع به بزرگان و نخبگان فرهنگی هرمزگان که می‌توانند بازوان شما برای اجرای برنامه‌هایتان باشند تصمیماتی گرفته شده.
ما در زمان استانداری آقای مقتدایی تجربه تلخ پروژه کتاب عکس هرمزگان را داشتیم که آن پروژه از مرحوم استاد گرمساری و بنده گرفته و به آقای آقاجری از هم‌استانی‌های استاندار وقت واگذار شد و با وجود هزینه بالای پروژه نتیجه آن به‌دلیل عدم‌شناخت عکاس از استان هرمزگان مایه شرمندگی مدیریت وقت استانداری شد.
نگرانیم که در خواب غفلت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جنابعالی هیچ جلسه‌ای با هنرمندان شاخص و برجسته استان و انجمن‌های هنری استان نداشته‌اید و این ظرفیت بالایی که می‌توانست همراه شما باشد در انزوا هستند.
نگرانیم که برای هرمزِ محروم نه بر اساس شناخت، مطالبات مردمش و نه بر اساس یک برنامه خلاقانه و نوین که بر اساس کپی کردن یک برنامه سینمایی که قبلا نسخه‌ای برای جزیره کیش بوده می‌خواهیم هرمز را تکان دهیم.
و بسیاری نگرانی‌های دیگر که در سکوت جنابعالی و میسر نشدن فرصت گفت‌وگو بر آنها افزوده خواهد شد.
آقای همتی عزیز؛ ما به همت شما امید داشتیم، برنامه و پیشنهادهای اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان برای توسعه استان کم نیست، اما منتظر گامی و اظهارنظری از سوی شما هستیم که بدون هیچ توقعی برای آرمان آبادانی هرمزگان در کنار شما باشیم.

حسام‌الدین انصاریان
رئیس انجمن عکاسان هرمزگان