skip to Main Content

دستگاه‌های فرهنگی هنر متعهد انقلاب اسلامی را به تمامی اقشار مردم معرفی کنند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت ۲۰ فروردین آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این هفته فرصت بسیار مغتنم و ظرفیت بزرگ تبلیغی برای تمامی دستگاه‌های فرهنگی است، فرصتی که اگر به درستی از آن بهره ببریم می‌توانیم هنر متعهد را به تمامی اقشار مردمی معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه معتقدیم هنر بر دو قسم متعهد و غیرمتعهد است، افزود: انقلاب اسلامی به دنبال نهادینه‌سازی هنر متعهد است، یعنی هنری که توانایی بحث و تحلیل خواسته‌های مردم، نیازهای جامعه و اهداف انقلاب اسلامی را دارا باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، با هنر غیرمتعهد و هنری که هیچ نقشی در رشد و تعالی جامعه نداشت مواجه بودیم، تمام هم و غم هنر غیرمتعهد، سوق دادن جامعه به سمت و سوی ابتذال و گمراهی بود.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد بیان داشت: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هنر متعهد اتقلاب اسلامی هستیم، هنری که سعی شده در کنار آن هنرمندانی در زمینه‌های گوناگون اعم از سینما، تلویزیون، تئاتر، شعر، موسیقی، نویسندگی و … تربیت شوند و این امر مهم سبب شده که بتوانیم در عرصه هنر به توفیقات خوبی دست یابیم.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر هنر متعهد، معتقد به هنرمند متعهد نیز هستیم که باید دارای شاخصه و ویژگی‌هایی باشد که وی را هنرمند غیرمتعهد متمایز کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تشریح ویژگی‌های هنرمند متعهد، دین‌گرایی را نخستین و مهم‌ترین این ویژگی‌ها دانست و افزود: اساس هنر اسلامی بر آن است تا مردم را به سمت و سوی دین و ارزش‌های قرآنی و اسلامی سوق دهد که یکی از شاخصه‌های اصیل هنرمند متعهد محسوب می‌شود.

انصاری‌راد، انقلابی کار کردن را ویژگی دیگر هنرمند متعهد عنوان کرد و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی شاهد تلاش هنرمندان متعهد بودیم که در این میان، شهید مرتضی آوینی نمونه بارز آنان است و هفته هنر انقلاب اسلامی نیز بهانه‌ای برای بزرگداشت و ارتقای جایگاه و اهمیت تلاش شهدایی است که با استفاده از هنر موفق شدند ادبیات جنگ را برای مردم تبیین کنند.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی، هنرمندان متعهد با حضور در میدان مبارزه حق علیه باطل و با تولید فیلم و پیگیری‌های مجدانه سبب شدند تا امروزه صاحب میراث بزرگی از انقلاب اسلامی باشیم که نتیجه تلاش‌های هنرمندانه هنرمندان متعهد در هشت سال دفاع مقدس است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top