- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

استانداردهای محیط زیست در ایران قطعا از خاورمیانه بالاتر است

به گزارش پایگاه خبری بادگیر [1] به نقل از خبرگزاری فارس، حسن شاهرخی ظهر امروز در مراسم کاشت درخت به‌ مناسبت روز درختکاری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این که هر کدام از پرسنل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یک درخت بکارند و در طول مدت از آن نگهداری کنند ایده خوبی است و ما نیز از این طرح حمایت می‌کنیم.

[2]

وی افزود: بحث محیط زیست یکی از موضوعات مهم امروز ایران و دنیا است به این دلیل که از قرن ۱۹ با توسعه جمعیت، صنعت نیز دچار توسعه شد، اما توجه به حوزه محیط زیست بسیار اندک بود.

مدیرعامل صنایع انرژی‌بر پارسیان در ادامه گفت: انسان به مرور متوجه آسیب‌ها به طبیعت شد و به این نتیجه رسید که نمی‌توان آن‌گونه که اراده می‌کند در طبیعت دخل و تصرف کند، زیرا آسیب‌های عدم توجه به محیط زیست در ادامه متوجه خود آن‌ها خواهد شد، لذا توجه به حوزه محیط زیست خواستگاهی جهانی پیدا کرد.

شاهرخی با اشاره به وضعیت محیط زیست در کشورهای جهان سوم، خاطرنشان کرد: کشورهای در حال توسعه که کشور ما نیز یکی از آن‌ها به حساب می‌آید در طول ۲۰ سال گذشته موضوعات زیست محیطی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، لذا استانداردهای محیط زیست در ایران قطعا از منطقه خاورمیانه بالاتر است و قوانین اجرایی ما در بحث محیط زیست این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد و ما نیز قطعا به قوانین زیست محیطی هم التزام قلبی و هم عملی داشته و خواهیم داشت.

مدیر اجرایی طرح انرژی‌بر پارسیان با اشاره به وضعیت زیست محیطی بخش ساحل و بندر در منطقه انرژی‌بر، یادآور شد: آن‌چیزی که مربوط به خود منطقه ویژه هست این است که این توجه، التزام و باور قلبی و عملی ما هست، لذا در خصوص بندر پارسیان خودمان را به قوانین زیست محیطی ملزم کردیم و حتی به دانش بومی اکتفا نکردیم و از یک شرکت نروژی که در حوزه دریا خیلی قوی بودند به عنوان مشاور استفاده کردیم و خوشبختانه کاری که انجام شد فراتر از انتظار سازمان محیط زیست بود.

وی همچنین افزود: امروز مایه مباهات است که شرکت نروژی اعلام می‌کند ساخت بندر در پارسیان با این شرایطی که هست دقیقا مطابق با استانداردهای بنادر کشور نروژ هست، بنابراین خودم قلبا راضی شدم که مشکلی نخواهد بود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به وضعیت شرکت‌های فعال در منطقه بیان کرد: سرمایه‌گذاران بخش صنعت همه باید بروند و برای فعالیت‌های خود مجوز محیط زیست بگیرند در غیر این صورت اجازه فعالیت به آن‌ها داده نخواهد شد.

شاهرخی در پایان ضمن تقدیر از کارمندان صنایع انرژی‌بر پارسیان به خاطر اهتمام به موضوع محیط زیست و کاشت درخت، گفت:  این کار هم یک کار نمادین است که به افکار عمومی و ذهن جامعه این اطمینان را بدهیم که ما نیز مانند شما موضوعات زیست محیطی سرلوحه فعالیت‌هایمان خواهد بود.