skip to Main Content

متولیان منطقه ویژه اقتصادی پارسیان کار بزرگی را رقم می زنند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر،  دکتر سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه رئیس جمهور عصر امروز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان اظهار داشت: از همه کسانی که در این منطقه محروم و به دور از امکانات در جهت عمران و آبادانی کشور تلاش می کنند قدردانی می کنم.

وی افزود: من به عنوان عضوی از کابینه دوازدهم لازم میدانم از همه کسانی که در این تلاش با نام و یا بی نام تأثیرگذار هستند تشکر کنم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در یک پروژه اقتصادی شاید اولین پیامدی که مد نظر قرار میگیرد این است که این پروژه فقط آثار اقتصادی در منطقه و تمام کشور خواهد داشت هر چند که این موضوع کاملا درست می باشد اما باید جنبه های دیگر این توسعه را نیز مد نظر قرار داد.

دکتر بطحایی خاطر نشان کرد: وقتی پروژه بزرگی مانند صنایع انرژی بر راه اندازی می شود حتما در درآمدهای مردم منطقه آثار مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

وی افزود: اما من به جهت اقتضای کار و مسئولیتی که دارم می خواهم در یک بعد دیگری مسأله را اشاره کنم و آن این موضوع است که وقتی یک پروژه اقتصادی را در کشور راه اندازی می کنیم هرچند آثار اقتصادی آن پروژه اثرات مثبتی را در منطقه به جای می گذارد اما سایر آثار اجتماعی و حتی فرهنگی حاصل از آن پروژه در توسعه آن کشور و جامعه و شهر و منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

فرستاده ویژه رئیس جمهور با اشاره به اشتغال ۶۰ هزار نفری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: وقتی می فرمایند ۶۰ هزار فرصت شغلی به طور مستقیم ایجاد خواهد شد این میزان اشتغال اولین اثر آن  در حوزه اجتماعی خواهد بود و مشکلاتی که ناشی از نرخ بیکاری و عدم اشتغال جوانان هست و بعد از آن آثار فرهنگی که به دنبال این موضوع منتفع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از عدم اشتغال اظهار کرد: بر اساس مطالعه ای که در حوزه آسیب های اجتماعی در بخش نوجوانان و جوانان انجام داده ایم ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ما ناشی از نبود اشتغال مناسب و مؤثر بوده است لذا مشاهده شد  یا سرپرست خانوار بیکار هست و یا اگر کار دارد، کاری است که درآمدش در سطحی نیست که بتواند گذران زندگی بکند و بخشی از آسیب های اجتماعی که ما در کشور با آن مواجه هستیم متاسفانه ناشی از شغل مؤثر و مثبت برای سرپرستان خانوار هست.

فرستاده ویژه رئیس جمهور ضمن قدردانی مجدد از دست اندرکاران و صنایع انرژی بر پارسیان گفت: باید واقعا خسته نباشید عرض کنم به عنوان نماینده دولت دوازدهم خدمت مهندسین و کارگران و شاغلین در این منطقه که با همه کمبودها در گوشه ای از کشور یک پروژه اقتصادی را راه اندازی می کنید که نه تنها یک پروژه اقتصادی است بلکه با توضیح مختصری که عرض کردم واقعا یک پروژه اجتماعی و فرهنگی در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/پ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top