skip to Main Content

ادامه بارش ها درکشور و توصیه هایی به کشاورزان و عشایر

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به استمرار ناپایداری هوا در مناطق مختلف کشور از فعالیت یک سامانه بارشی دیگر از اواخر وقت روز سه شنبه خبر داد.

مسعود حقیقت در مورد وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز بارش ها در همه مناطق کشور به جز شمال غرب و استان های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل به شکل باران و در مناطق سردسیر مانند کوهرنگ و دنا به شکل برف ادامه دارد.
وی ادامه داد: سامانه ای که از روز جمعه وارد کشور شده است در مناطق شرق و جنوب شرق کشور و جنوب استان فارس شامل شهرهای لامرد، لار، نیریز، جهرم و شمال استان هرمزگان شهر میناب، جنوب کرمان، جیرفت، کهنوج و استان خراسان رضوی و جنوبی با شدت بیشتری امروز فعال خواهد بود و انتظار داریم بارش های بیشتری در پی داشته باشد.
به گفته حقیقت سامانه بارشی دیگری فردا (دوشنبه) از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می شود که در پی آن وزش باد و باران را برای مناطق سردسیر به ویژه در آذربایجان غربی و شرقی و کردستان پیش بینی می کنیم.
وی افزود: همچنین برای روز سه شنبه بارش ها به جنوب غرب کشور و استان های خوزستان و هرمزگان و به تدریج استان های مرکزی و تهران گسترش می یابد.
حقیقت در مورد وضعیت آب و هوای استان های شمالی نیز گفت: شمال شرق کشور و استان های حاشیه خرز به دلیل جریانات خشکی به ساحل با افزایش دمای نسبی طی فردا و سه شنبه روبرو خواهیم بود و از اواخر وقت سه شنبه کاهش نسبی دما را برای این مناطق پیش بینی می کنیم.

***آب و هوای پایتخت همچنان بارانی
وی در مورد وضعیت آب و هوای تهران توضیح داد: تهران امروز ابری و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق را تجربه می کند، از اواخر وقت فردا بارش ها با شدت بیشتری ادامه می یابد. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران نیز روز گذشته بین ۱۱ و ۶ درجه ثبت شد و متوسط بارش باران در تهران ۹ میلیمتر بوده است.

***گرم ترین و سردترین مناطق کشور
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین در مورد گرم ترین و سردترین مناطق کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: شهرستان میناب با دمای ۳۲.۲ درجه و پس از آن شهرستان پارسیان در استان هرمزگان با دمای ۳۲ درجه بیشترین دما را ثبت کردند، همچنین زرینه در استان کردستان با دمای ۹.۲- درجه و بعد از آن چالدران با ۶- درجه سردترین مناطق کشور بودند.

***توصیه به کشاورزان و عشایر
وی همچنین به کشاورزان و عشایر توصیه کرد به دلیل بارش های رگباری و سیل آسا در استان های جنوبی کشور از استقرار در حاشیه رودخانه های فصلی به کلی دوری کنند؛ زیرا حتی رودخانه های خشک شده نیز در کوتاه ترین زمان پرآب شده و خطرهای زیادی را برای افراد در پیرامون خود پدید می آورند.
حقیقت افزود: گلخانه داران نیز در مناطق جنوب و راسته غربی کشور از سالم بودن سقف و پوشش گلخانه مطمئن شوند؛ زیرا بر اثر بارش های شدید و ورود آب از منافذ احتمال از بین رفتن محصولات وجود دارد. همچنین کشاورزان مراقب باز بودن راه های آب مزارع باشند.

 

منبع: ایرنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top