- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

دادستان از بی‌قانونی‌ها و اعمال قدرت برخی‌ها در هرمزگان جلوگیری کند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان هرمزگان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اشارات رهبری بزرگوار به کمبودها و مسکلات موجود و حتی پذیرفتن این کمبودها از روح بزرگ ایشان است.

وی ادامه داد: بنده بیش از سی خطبه را به موضوعات  پیرامون مشکلات موجود در جامعه پرداخته‌ام و ادامه خواهم داد.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با بیان اینکه دنیا علی (ع) را از قویترین اندیشه‌های جهان می‌شناسد، افزود: نه در قدیم و نه در آینده دنیا نظیر علی (ع) نخواهد دید.

نعیم‌آبادی ادامه داد: علی (ع) بی نظیر است این را نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه ادیان دیگر دنیا نیز از عدالت علی (ع) نوشته‌اند و به آن اذعان دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به  اینکه خیلی از دولت‌ها به دلیل رشوه از بین رفته‌اند، خطاب به دادستان کل کشور گفت:  بنده از قدیم با شما و دغدغه‌های شما آشنا هستم ولی برای مبارزه با رشوه باب جدیدی بگشایید.

وی با تاکید بر اینکه اگر از این در رشوه وارد شود ایمان و دین خارج می‌شود، گفت: شیطان درهم و دینار رشوه را نور چشم خود می‌داند.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه ما مقام اجرایی نیستیم، افرود: ما اقداماتی در جهت تذکر آغاز کردیم، شما مردانه مبارزه می‌کردید اما مصمم‌تر باشید و برخوردتان را ملموس‌تر کنید.

وی عامل دیگر را قدرت‌های محلی دانست و گفت: برخی‌ها به دنبال این هستند که استان طبق میل خودشان اداره شود، عزل و نصب‌ها و دیگر برنامه‌ها را خودشان مدیریت کنند و در برخی مواقع از خارج از استان هم به  دنبال اداره امور هستند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دریا برای برخی‌ها لقمه لذیذی محسوب  می‌شود، گفت: سال‌ها قبل برای مبارزه با دریاخواری به پا خواستم از تهران برای این موضوع دخالت کردند اما من مبارزه کردم و اجازه ندادم.

وی ادامه داد: این را باید توجه داشت مگر می‌شود استانی این گونه تحت مدیریت قدرت‌ها باشد و عدالت برقرار شود!

وی خطاب به قضات گفت: شناخت این صاحبان قدرت که به دنبال منافع خود هستند را در دستور کار قرار دهید، اگر بخواهیم در جامعه عدالت را به طور مطلوب جاری کنیم، بایستی به دو عاملی که در سخنانم به آن اشاره کردم عمل کنید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در رأس این قوه شخص قوی مدیریت می‌کند، گفت: البته باید توصیه‌ها را ادامه داد و البته از جو سازی‌ها پرهیز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه دادستان گفت: به کار بردن واژه مدعی‌العموم برای این جایگاه حاکی معانی روشن و شفاف است.

نعیم‌آبادی به وجود مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف فردی و  مجموعه‌ای اشاره کرد و افزود: وظیفه دادستان این است که بایستی تلاش شود تا از  ظلم و  تضییع حق جامعه و شهروندان جلوگیری کند.

وی در ادامه به  احداث برخی ساختمان‌های بدون کارشناسی و رعایت اصول مهندسی اشاره کرد و گفت: اراضی پیرامون شهر بندرعباس بدون نظارت در حال احداث است.

این مقام مسؤول افزود: مدعی‌العموم‌ها بایستی دقت بیشتری داشته باشند و به تکالیف خود  به درستی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: در استان بیش از هزار چاه غیر مجاز حفر شده است، چه کسی باید جلوی خشک شدن قنات‌ها، کم آب شدن چاه‌ها و فرورفتن زمین در برخی مناطق هرمزگان را بگیرد؟