- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

امنیت از نان شب هم واجب تر است/ شاخص امنیت در هرمزگان بسیار خوب است

به گزارش پایگاه خبری بادگیر حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهارداشت: دادستانی مرکز این استان منشا خدمات فراوانی برای مردم بندرعباس و استان و مجموعه دستگاه قضایی بوده است.

وی افزود: خصایصی که برای دادستان شمرده می‌شود در مورد دادستان مرکز استان هرمزگان در طول مدت خدمت‌شان مشاهده و مورد توجه وی بوده و همه بر این اذعان داشته و دارند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: دادستان جدید از چهره‌های خدوم مجموعه دستگاه قضای استان است.

اکبری گفت: دادستان صاحب منصبی است که در مجموعه دستگاه قضایی به شمشیر بران عدلیه شهرت دارد و وظایف متعدد و گوناگون قانون بر عهده دادستان نهاده شده است.

وی ادامه داد: در گذشته، دادستان را وکیل عامه و مدعی‌العموم می‌نامیدند و در حال حاضر عنوان دادستان به کار می‌برند که هر سه واژه صحیح است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: قانونگذار وظایف متعددی برای دادستان بیان کرده که احیا و حفظ حقوق عامه مهم‌ترین این وظایف است.

اکبری افزود: دادستان و دستگاه قضا در تامین و حفظ امنیت نقش بسزایی دارد، امروزه امنیت به عنوان مهم‌ترین نیاز جامعه مورد توجه است به اذعان برخی امنیت حتی از نان شب هم واجب‌تر است.

وی بیان داشت: در مجموعه قضایی استان نسبت به ارتقای سطح امنیت دائما با تعامل با دیگر دستگاه‌های ذیربط اهم از نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی، اجرایی و با پیگیری‌های دادسرای مرکز استان و سایر دادستان‌ها و دادسراها و قضات استان در جهت تحقق این مهم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اذعان داشت: امروزه استان هرمزگان علی‌رغم وجود زمینه‌های ناامنی جزو پنج استان امن کشور است.

اکبری، احقاق حقوق افراد و جامعه را وظیفه دیگر دادستان نام برد و افزود: در استان هرمزگان به خوبی به این امر پرداخته شده و به عنوان دادستان، دادسرا و دادگاه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی تاکیدکرد: جایگاه دادستان در دستگاه قضا،آستان جایگاه بلند و رفیعی است و روز به روز برای ارتقای این جایگاه باید کوشید و دستگاه قضایی استان هرمزگان به جایگاه طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست یابد.