skip to Main Content

سهمیه استخدام نیرو در مناطق محروم باید افزایش یابد/ لزوم هماهنگی بیشتر خیرین مدرسه ساز و آموزش و پرورش

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس در دیدار با وزیر آموزش و پرورش خواستار تامین سهم آورده دولت در تکمیل مدارس مشارکتی خیرساز شد و ضرب‌الاجلی برای تامین سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی در استان‌ها تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، ناصر شریفی در گفتگو با خبرنگار بادگیر در پارسیان با اشاره به دیداربا وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: در دیداری که با وزیر داشتیم در خصوص تکمیل مدارس مشارکتی خواستار سهم آورده دولت برای تکمیل مدارس خیرساز در هرمزگان شدیم، خیرین سهم خود را انجام داده‌اند در حال حاضر با کم‌کاری دولت  دلسرد شده‌اند.

وی افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که نوسازی مدارس با مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت و تجهیز مدارس دارد بایستی ۵۰درصد از سهم آورده را خیرین تامین نموده و ۵۰درصد مابقی را دولت جهت تکمیل و تجهیز مدارس خیری در اختیار نوسازی مدارس قراردهد که متاسفانه دولت کم‌کاری نموده و سهم خود را تکمیل نکرده است و این امر موجب دلسردی خیرین مدرسه‌ساز در هرمزگان شده است .

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس تاکید کرد: در نشست با وزیر پیگیر وقت ملاقاتی با حضور اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز هرمزگان جهت برطرف شدن مشکلات و کم‌کاری‌های دولت در این زمینه شدیم که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر این دیدار را انجام داده و مدارس خیرساز را در هرمزگان با کمک دولت تکمیل و تجهیز نماییم.

شریفی گفت: مدتی است سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی در استان‌های محروم و مرزی کاهش یافته که با پیگیری‌های انجام شده و صحبت‌هایی که با وزیر آموزش و پرورش  شد این دغدغه مدارس شبانه‌روزی هم در شرف حل شدن می‌باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، بستک و کیش تصریح کرد: افزایش کسورات بازنشستگی از حقوق فرهنگیان موجب نگرانی این قشر فرهیخته را فراهم آورده است که در دیدار با وزیر خواستار رسیدگی به این دغدغه بجا فرهنگیان شدیم .

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: بازنشستگی با ۲۵سال خدمت هم با توجه به سختی کار فرهنگیان یکی از مطالبات جدی و بحق این قشر می‌باشد که در دیدار با وزیر مطالبه فرهنگیان را عنوان نمودیم، وی هم قول مساعد داد که با سازمان تامین اجتماعی در خصوص تبدیل وضعیت بیمه‌ای، سنوات خدمت و بازنشستگی فرهنگیان با ۲۵سال خدمت رایزنی‌هایی صورت گرفته و نتیجه هر چه زودتر جهت اطلاع عموم اعلام شود.

شریفی در پایان تاکید کرد: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در سازمان آموزش و پرورش هرمزگان خصوصا در نقاط دورافتاده و روستایی خواستار اختصاص سهمیه استخدامی بیشتری برای هرمزگان هستیم تا بتوانیم مشکلات آموزشی این بخش را تاحدی کاهش دهیم.

انتهای پیام/پ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top