skip to Main Content

جشن اشتغال‌زایی یک هزار نفری صنایع انرژی بر پارسیان در سال آینده/ از سرمایه‌گذاران بومی در حوزه صنعت استقبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از خبرگزاری فارس، حسن شاهرخی امشب در جمع مدیران اجرایی و معتمدان شهرستان پارسیان، اظهار کرد: بندر منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با ۴۰ میلیون‌تن ترافیک باری با کشتی‌های ۷۰  و ۱۰۰ هزار تنی دومین بندر بزرگ تجاری کشور خواهد شد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به سه زیرساخت مهم بندر، آب و برق برای دوران بهره‌برداری نیاز دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در ادامه گفت: پیمانکار آب مشخص شده است و از ابتدای سال آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، بندر مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارد و موضوع برق هنوز به نقطه نهایی نرسیده‌ایم اما شش سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال مذاکره و رایزنی هستیم.

شاهرخی وجود منابع عظیم گاز و دریا را یکی از بهترین سرمایه صنعت در پارسیان عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون چهار سرمایه‌گذار پتروشیمی وارد میدان شده‌اند و منتظر مجوز خوراک پتروشیمی از سوی وزارت نفت هستند که امیدواریم موانع پیش‌روی آن‌ها برداشته شود و به‌زودی با دعوت از وزیر  نفت رایزنی‌ها در این خصوص نیز ادامه خواهد یافت.

این مقام مسؤول با اشاره به گذشته مناطق جنوبی کشور قبل و اوائل انقلاب، گفت: منطقه ویژه اقتصادی به معنی واقعی اجرایی و از حالت طرح و نوشتار خارج شده است.

مدیرعامل صنایع انرژی بر پارسیان ضمن دعوت از صاحبان کرسی و صاحب منصبان شهرستان به همراهی با تحولات عظیم صنعتی در شهرستان، خاطرنشان کرد: سوت قطار توسعه و صنعت به گوش می‌رسد لذا ما در حال تغییر و تحول هستیم و قرار نیست شهرستان پارسیان در حد و اندازه کنونی باقی بماند بنابراین می‌طلبد با همت جمعی، موانع را برطرف و تولدی مجدد را در حوزه صنعت و کار در این شهرستان رقم بزنیم.

شاهرخی تمام نیروهای مشغول به کار پیش از دوسال را ۳۰ الی ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: در طول دو سالی که شاهد تغییرات نسبی در منطقه هستیم بیش از ۴۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند و این رقم تا دهه فجر سال ۹۷ به ۱۰۰۰ نفر خواهد رسید و امیدواریم موضوع بیکاری از شهرستان پارسیان ریشه‌کن شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان استقبال از سرمایه‌گذاران بومی را یکی از اولویت‌های کاری خود خواند و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری شما سرمایه‌گذارهای بومی را در منطقه شاهد باشیم تا منافع صنعت در مرحله اول به مردم شهرستان و در نهایت تمام کشور برسد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top