skip to Main Content

دو واحد پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در حال آماده سازی است/هیچ آب شیرین کنی بدون مجوز محیط زیست شروع به کار نمی کند

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه جانمایی آبشیرینکنها بدون مجوز محیط زیست شروع به کار نمی کند، گفت:حضور خانواده مدیران و مسئولان استان هرمزگان در محل خدمت شان اجباری است.

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، فریدون همتی در نشستی خبری با خبرنگاران در خصوص تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خصوص عدم ساخت و ساز در جوار ساحل بندرعباس، با اشاره به بازار ماهی فروشان که اشتباهاتی در گذشته رخ داده است، افزود: سرمایه گذار با مجوز مراجع قانونی شروع به ساخت کرد گرچه مشکلاتی داشته است و در تلاشیم با هماهنگی دادستانی کشور و نماینده ولی فقیه در استان این مسئله را به نتیجه برسانیم.

وی در خصوص اتفاقات صورت گرفته در میناب و نگرانی های مردم، تصریح کرد: درخصوص برخورد نیروی انتظامی هم خودشان، هم مردم و هم مسئولان نگرانند زیرا کشور و انقلاب اسلامی متعلق مردم است و انتظار داریم در همکاری با نیروی انتظامی تلاش کنند.

همتی اظهار کرد: نیروی انتظامی در تلاش است که برای مردم و رضایتشان کار کنند، مردم اجازه ندهند افرادی که کار قاچاق می کنند به مردم آزار برسانند و نیروی انتظامی هم در تلاش است آزاری برای مردم نداشته باشد، اگر این همکاری باشد این مشکلات پیش نخواهد آمد، اگر نیروی انتظامی علیه قاچاق اقدام نکند خود مردم معترض می شوند و نمی شود در این رمینه کوتاهی کرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه ما باید حساسیت مسئولین کشور را به ظرفیت های استان دقیق و جدی کنیم، افزود: چراکه هرمزگان نقش مهمی در مقیاس ملی دارند، نگاه آنان این نیست که مسئله محلی است بلکه نگاه ملی می کنند و ما هم میتوانیم.

وی ادامه داد: ظلم است به هرمزگان است نگاه محلی داشته باشیم و باید حساسیت ها و توجهات ملی را جذب کنیم تا اولویت ها و توجه ها به استان کشیده شوند.

همتی با بیان اینکه اطلاع رسانی در استان و کشور اشکالاتی دارد که باید با برنامه روابط عمومی ها فعال شوند، افزود: قرار نیست من پاسخگوی همه مشکلات دستگاه های اجرایی باشم بلکه دستگاه های اجرایی هم باید وارد شده و پاسخگو باشند، من رسانه را بازوی اصلی خود می بینم، اشکال این است که اشکالات را برجسته کرده و کارهای انجام شده را کمتر می پردازیم، مردم وقتی بیدار می شوند تا شب خبر مثبتی نمی شوند، باید کارهای مثبت گفته شود و در کنارش ضعف ها هم گفته شود تا مردم مایوس و ناامید نشوند.

وی با اشاره به اینکه همه در تلاشیم در گفتن اشکالات سبقت بگیریم، عنوان کرد: ما نیاز داریم در بیان مسائل هنرمندانه تر عمل کنیم تا هم مشکل را بیان کنیم و هم در کنارش امید رشد می کند.

استاندار هرمزکان با بیان اینکه دولت در سال آینده بیشتر از برآورد نه می تواند بگیرد نه هزینه کند، تصریح کرد: ما ارادت به همه مدیران و معاونین داریم، آنقدر بی رحم نیستیم که همه را قلع و قمع کنیم، هدف از هر جابجایی خدمت بیشتر و نشاط ایجاد کردن است، گاهی جابجایی ها هم …

وی با بیان ایکه یکی از کارهایی که انجام شده، ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری است، افزود: هرکس قصد سرمایه گذاری دارد به این مرکز مراجعه می کند، زمانی که سرمایه گذار دیگر نیاز به مراجعه به من نداشته باشد آن زمان پی می برم که کارها روان شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه مشوق هایی برای بافت فرسوده در نظر گرفته ایم تا مردم همکاری کرده و سالی چند محله را از فرسودگی رها کنیم، ابراز کرد: گاهی کسی همکاری نمی کند تا از طریق قضایی پیگیری شود کار معطل می شود، این کار مشکلات اجتماعی دارد که سعی در حل آن ها داریم.

همتی با اشاره به اینکه جانمایی آبشیرینکنها بدون مجوز محیط زیست شروع به کار نمی کند، افزود: هرچه این آبشیرینکن ها کنار آب ازاد باشد معضلات کمتری دارد، کشورهای حاشیه خلیج فارس چندین میلیون متر مکعب در روز آب شیرین می کنند ما هم دغدغه داریم اما اگر محیط زیست به این تهدید برسد که این آبشیرینکنها به جنگل های حرا آسیب می زند قطعا مجوز نخواهد داد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آبشیرینکنی که به وسیله بخش خصوصی به کرمان و یزد انتقال داده می شود، به استان هرمزگان تعلق می گیرد و باید این زوایای مثبت را دید و نگرانی را به مردم تزریق نکرد، خاطرنشان کرد: چه در سطح ملی و استانی وقتی محیط زیست تهدید را جدی ببیند قطعا زیر بار نمی روند، برای مثال مسئله نخل ها را پیگیری کردم که گفتند نهایتا۴ تا ۵ ساله هستند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه یک بلوار ۲۴ کیلومتری با چند منظور در شرق شهر بندرعباس در حال اجرا است، افزود: این بلوار ۱۲۰ متری اساسی و یک کمربند حفاظت از ساحل است که هیچ مسئولی نتواند مجوز ساخت و سازی تا ۵۰ سال دیگری بدهد.

همتی با بیان اینکه به دنبال تامین منابع هستیم تا ساحل را تا تیاب جلو ببریم، خاطرنشان کرد: در شهرک حمل و نقل مشکلاتی داشتیم، بانک ملی را پای کار آمد، حدود ۵ میلیارد تومان سرمایه تزریق شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در شهرک بنکداران بندرعباس فشار آوردم تا مشکلاتشان حل شود، اضافه کرد: در سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور مقرر شد از سود سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پرداخت شود تا شاهد تحولاتی چشمگیر در بخش بهداشت و درمان استان باشیم.

وی با بیان اینکه هرمزگان استانی تجاری بوده است و دزدی در محل اقتصادی رخ می دهد و در همه دنیا وجود دارد، اظهار کرد: از وجود فرار مالیاتی گزارشاتی به بنده ارسال شده که در حال پیگیری است اما این موارد در بخش دولتی نبوده است، افزود: در حوزه فرهنگی در این شهر و شهرهای دیگر نیاز به آموزش قرآن، تئاتر و بطورکلی فرهنگ و هنر وجود دارد و همه چیز باید به موازات هم جلو رود، پشتیبانی های سخت افزاری برای سینما شده است.

همتی در خصوص توسعه جزیره هرمز، اضافه کرد: برای توسعه جزیره هرمز چند برنامه ویژه در دستور کار است، ساماندهی کوچه ها، ایجاد اقامتگاه ها که تا قبل از ایام تعطیلات عید نوروز، ۹۰ واحد اقامتی بومی آماده شود و طور کلی باید شور و هیجان در مردم با برنامه های شاد ایجاد کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه دستگاه ها بدانند رسانه ها ناظر و چشم بینای جامعه و بنده هستند، افزود: اگر کم کاری دیده شد، رسانه ها و مردم به بنده اطلاع دهند تا موضوع را حل کنم.

همتی با بیان اینکه برنامه ای با سفرای کشورهای خارجی و انواع راه هایی که به ذهنمان می رسد برای جلب سرمایه گذار در دستور کار داریم، ابراز کرد: اگر جایی مشاهده شد صنایع دستی خارج استان عرضه می شود، اعلام کنید تا رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه شبانه روزی کردن بازار بندرعباس در حال پیگیری است و اکنون هرکس علاقه دارد مغازه اش را تا صبح باز نگاه دارد، آزاد خواهد بود و تامین امنیت و رضایت از اماکن نیز مورد تأیید قرار گرفته است، تصریح کرد: این مسئله برای تمامی اصناف در صورت رضایت خودشان منعی ندارد. استاندار هرمزگان با بیان اینکه سه شنبه وزیر کشور و جمعی از معاونین برای رسیدگی به مسئله جزایر و افتتاح پروژه ها به هرمزگان سفر می کنند، افزود: حضور خانواده مسئولین در استان الزامی است که بنده خشی از خانواده ام در استان سکونت پیدا کرده اند.

همتی در پایان با بیان اینکه تمامی مسئولین باید خانواده های خود را به محل خدمتشان بیاورند، اظهار کرد: مدیران جدید که انتصاب پیدا می کنند، باید با خانواده خود را در استان مستقر کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر در استان هرمزگان، گفت: در دهه فجر سال جاری ۴۹۸ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان در استان هرمزگان به بهره برداری می رسد که توسط دولت و بخش خصوصی برای احداث آنها هزینه شده است.

همتی عنوان کرد: خبرنگاران در طول کار و در شبانه روز در کنار مدیران اجرایی هستند و سهم برجسته و قابل توجهی در انعکاس فعالیت ها و بیان برخی از نارسایی ها دارند.

وی ادامه داد: رسانه ها هم سخن و مشکل مردم را منعکس می کنند که برای ما مدیران منبع ارزشمندی از داده هاست و از سوی دیگر تلاش دستگاه ها را منعکس می کنند که بسیار قابل توجه است.

استاندار هرمزگان افزود: در سال جاری با توجه برگزاری انتخابات که بسیار باشکوه بود و پس از آن استقرار هیئت دولت و استانداران که صورت گرفت و هنوز بخشی از استقرار مدیران جدید در کشور در حال انجام است، اما به موازات آن فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه تولید و اشتغال و عمران و آبادانی به پیش رفته است.

همتی تصریح کرد: هرمزگان یک استان بالقوه به لحاظ استعداد و توانمندی است، اما کمبودهایی از جمله در بخش اشتغال داریم و انتظار می رود با این همه استعداد و ظرفیت، بتوانیم نسبت به دیگر استان ها در حل مشکل بیکاری نقش بهتری ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه هرمزگان استانی است که می تواند تجاری، خدماتی و تولیدی باشد، گفت: در بخش صادرات به اهداف نزدیک شده ایم و در بخش اشتغال نیز هدف گذاری شده که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: در بخش پرورش میگو اگر بتوانیم ۵۰ هزار هکتار مزرعه را در هرمزگان فعال کنیم، می توانیم یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم و شغل هلی بسیاری نیز ایجاد خواهد شد.

همتی خاطرنشان کرد: در حال شکل دهی کارگروه هایی با کمک دانشگاهیان در استان هستیم تا در حوزه دریا برنامه های اقتصادی مناسب اجرا شود.

وی افزود: در بخش معادن جلساتی با سازمان ایمیدرو داشته ایم تا در معادن استان کار اکتشاف انجام دهند و در مسیر تولید در بخش معدن و شیلات به دنبال تکمیل کردن زنجیره ها هستیم، چون صنایع پایین دست در هرمزگان کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید در زمینه صنایع تبدیلی فرصت های سرمایه گذاری را احصا و به اطلاع سرمایه گذاران برسانیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت های حوزه حمل و نقل هرمزگان، اظهار کرد: با توجه به وجود بندر شهید رجایی، ۵۴ درصد صادرات و واردات کشور از طریق هرمزگان انجام می شود و تصمیماتی برای رفع مشکلات احداث شهرک حمل و نقل بندرعباس اتخاذ شده که از این طریق نیز بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

همتی با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه سواحل مکران، بیان کرد: در این منطقه تحولات عظیمی شکل خواهد گرفت که یکی از این تحولات احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی با مشارکت کشور روسیه است و پایانه صادرات نفتی کشور قرار است در شرق هرمزگان ایجاد شود و همچنین پالایشگاه و پتروشیمی در این منطقه احداث می شود.

وی گفت: در غرب هرمزگان منطقه ویژه صنایع انرژی بر ایجاد شده که احداث یک بندر بزرگ در شهرستان پارسیان در حال انجام است و در این مطقه دو واحد پتروشیمی در حال آماده سازی برای احداث است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به توجه فعالیت های محلی مردم در هرمزگان، تصریح کرد: در این راستا تجارت کالای ملوانی برقرار شد و تعاونی های مرزنشینان در استان نیز در حال فعال سازی است و در کنار آن توجه به صید و صیادی اگر به درستی ساماندهی شود، راه مبارزه با قاچاق خواهد بود و بخش زیادی از مشکل بیکاری رفع می شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top