- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

استقرار نیروهای اداری اداره بندر در بندر شیوء/ بنادر کوچک در هرمزگان به مردم واگذار می شود

به گزارش پایگاه خبری بادگیر [1] مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه آماده‌سازی بستر صادرات و ارتقای بنادر کوچک استان مستلزم همراهی سایر ادارات است، گفت: بنادر کوچک هرمزگان به مردم و سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

الله‌مراد عفیفی‌پور با بیان اینکه، اقتصاد کشور را باید به مردم واگذار کرد، اظهار داشت: واگذاری امور به بخش مردمی به‌عنوان یک اصل همیشه مورد تاکید همه مقامات کشور قرار دارد، ما نیز این آمادگی را داریم که بنادر کوچک را به مردم و سرمایه‌گذاران واگذار کنیم.

وی با اشاره به آماده‌سازی امکانات و زیرساخت‌های بندری در بنادر کوچک و بزرگ، در حد توان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، افزود: بندر شهیدرجایی به‌عنوان بزرگترین بندر کشور، بخش اعظم واردات و صادرات کشور را به خود اختصاص داده، به‌گونه‌ای که ۶۰ درصد تجارت کشور در این بندر انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ادامه داد: دیگر بنادر هم، متناسب با نیاز مردم و چیزی که به ما رجوع می‌شود آماده‌سازی شده و قابل بهره‌برداری است و بر همین اساس مشکلات حوزه صادرات در بنادر استان برطرف شده، البته این مجموعه آماده دریافت برای رفع مشکلات و نواقص احتمالی هست.

عفیفی‌پور در ادامه بیان داشت: با توجه اظهار نظر استاندار هرمزگان و برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در زمینه توسعه بنادر هرمزگان، نیروهای اداری در بندر شیوء شهرستان پارسیان استقرار یافته و آماده همکاری برای هرگونه فعالیت بندری و صادراتی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای بندر ملوانی تیاب در شهرستان میناب اضافه کرد: از سوی سازمان بنادر و اداره کل بنادر و دریانوردی هزینه‌های سنگینی را برای لایروبی و ایجاد اسکله، انجام مقدمات نصب اسکله تفریحی و بهره‌بردای از آن تا قبل از پایان سال‌جاری، محوطه‌سازی، تعمیرات اساسی اسکله‌ها، لایروبی حوضچه داخلی در بندرتیاب صرف شده است، البته این برنامه‌ها در دستور کار قرار گفته بود، بخش اعظم آن انجام شده و مابقی نیز در دست اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تحقق امر صادرات از بنادر استان تنها توسط یک بخش امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: همه بخش‌های مرتبط  با موضوع، باید حضور داشته باشند و همراهی کنند تا بخش صادرات به‌ویژه در بنادر کوچک‌تر، رونق بیشتری بگیرد و به‌دنبال آن تولیدات داخلی و معیشت مردم نیز رونق یابد.

عفیفی‌پور از آماده‌سازی بخشی از زیرساخت‌های بنادر کوچک استان، نظیر موج شکن‌ها خبر داد و افزود: بخش دیگری از این سازه‌ها نیز باید توسط بخش غیردولتی آماده شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: این بنادر به صورت دراز مدت و در مدل‌های مرسوم در دنیا قابل واگذاری است و اداره کل بنادر و دریانوردی استان از همه علاقمندان به ارتقای معیشت مردم و سرمایه‌گذاران برای استفاده از این فرصت طلایی دعوت به‌عمل می آورد.

انتهای پیام/